فضای فرهنگی جامعه مزین به نام شهدا باشد
کد خبر: 4204183
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

فضای فرهنگی جامعه مزین به نام شهدا باشد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تمام فضاهای اجتماعی و فرهنگی جامعه مزین به نام و یاد شهدا شود، گفت: عظمت امروز انقلاب مدیون خون شهداست.

سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز

به گزارش ایکنا از البرز، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز، 18 اسفند در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج با اشاره به ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان تاریخی امام راحل و روز بزرگداشت شهدا گفت: سالروز تأسیس بنیاد شهید در شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شد تا فرصتی برای تکرار نام و یاد شهدا و ارزش‌های خلق شده توسط آنها در جامعه ایجاد شود.

وی با اشاره به جایگاه، مقام و منزلت شهدا مطرح کرد: به منظور ادای حق شهیدان و ترویج و تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت، همه ظرفیت‌های فرهنگی باید به کارگیری شوند و آحاد ملت ایران نیز نام و یاد شهدا را گرامی بدارند. همه ما موظف هستیم ایثار، مجاهدت و از خودگذشتگی شهدا را تکریم کنیم. در البرز جامعه آماری ارزشمندی برای حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب و اسلام جان خود را فدا کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه استان البرز ۵ هزار و ۲۵۰ شهید را تقدیم این نظام و انقلاب کرده است، از حضور ۱۵ هزار جانباز و آزاده سرافراز در این استان خبر داد و عنوان کرد: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران همواره به عنوان سرمایه‌های اجتماعی جامعه در حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب پیش قدم بوده‌اند. طبق فرمایش امام راحل، آنها چشم و چراغ این ملت هستند.

رستمیان تکریم و احترام به این سرمایه اجتماعی و تلاش برای تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار، مجاهدت و شهادت را وظیفه همگان دانست و بیان کرد: مجد، عظمت و اقتدار این سرزمین و همه داشته‌هایی که امروز به آنها افتخار می‌کنیم مرهون زحمات و تلاش‌ها و مجاهدت‌های مردان بزرگ و شیرزنانی است که برای اعتلای اسلام و انقلاب رنج‌های بسیاری را متحمل شدند و جان شیرین خود را فدا کردند.

وی شهید و شهادت را سرمایه اصلی پیروزی اسلام خواند و خاطرنشان کرد: شهدای والامقام همواره در پیشبرد اهداف اسلام پیش قدم بودند و با توجه به جایگاه، منزلت و ارزش آنها نام شهید ۷۲ بار در قرآن کریم تکرار شده است. بر ماست که برای ادامه راه شهدا و توسل به آنها تلاش کنیم زیرا هر افتخاری که تاریخ این مملکت و دین دارد، مدیون مجاهدت‌های آنانی است که برای اهداف خدایی شهید شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره اینکه انقلاب برگرفته از بطن اسلام بود و با بیان اینکه کسانی که با انگیزه خدایی رفتند و به شهادت رسیدند، با خون خود درخت اسلام را آبیاری کردند، عنوان کرد: در جریان انتخابات نیز علیرغم تمام فشارهای تحمیل شده علیه نظام به منظور تضعیف آن، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان در حضور در صحنه پیش قدم بودند.

رستمیان اظهار کرد: آنها با حضور پرشور خود ثابت کردند که نظام همچنان از این سرمایه اجتماعی برخوردار است و ما برای حفظ آرمان‌ها و جایگاه و منزلت شهدا از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد. این خانواده‌ها و کسانی که سال‌ها درد و رنج اسارت را متحمل شدند، امروز به عنوان فعال‌ترین قشر جامعه برای حفظ نظام و دستاوردهای آن تلاش می‌کنند که تکریم آنها بر همگان واجب است.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تمام فضاهای اجتماعی و فرهنگی مزین به نام و یاد شهدا شود، بیان کرد: ۱۷ تا ۲۲ اسفند ماه به عنوان هفته شهید نامگذاری شده و ما در این ایام باید یاد و نام شهدا را بیش از پیش گرامی بداریم. در این راستا جلساتی برگزار شده و اقداماتی در بخش دولتی انجام می‌شود اما از همه انتظار می‌رود در این روزها در شأن شهدا تلاش و تولید محتوا کنند.

انتهای پیام
captcha