تربیت هنرمندان متعهد مسجدی هدف کانون‌های مساجد همدان است
کد خبر: 4204140
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
مدیر ستاد کانون‌های مساجد همدان:

تربیت هنرمندان متعهد مسجدی هدف کانون‌های مساجد همدان است

حجت‌الاسلام علی عزیزی با اشاره به اینکه تربیت هنرمندان متعهد مسجدی مورد هدف ماست، گفت: ما به دنبال این هستیم بتوانيم از طریق مساجد هنرمندان ارزشی تحويل جامعه دهيم تا ارتقای ارزش‌های دينی، اسلامی و مذهبی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام علی عزیزی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی کانون فرهنگی و هنری مساجد استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان، امروز، ۱۸ اسفندماه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به‌مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد: در سال 1371 شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای اجرایی کرد که در مساجد کشور مراکز کانون‌های فرهنگی و هنری تأسیس شوند.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در خصوص جذب جوانان و ارتقای سطح فرهنگی و هنری مساجد فعالیت‌هایی دارند، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران، انقلاب اسلامی از مساجد شکل گرفت و رشد کرد و نقش آن بسیار حائز اهمیت است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان با اشاره به اینکه امام خمینی(ره)، معمار کبیر انقلاب اسلامی در تمام موضوعات خود توجه خاصی به مساجد داشتند و همواره در بیانات خود تأکید داشتند که مساجد را رها نکنید، افزود: ایشان فرمودند که مسجد سنگر است و برای اسلام مساجد باید حفظ شوند و در دوران دفاع مقدس سنگر را سرباز حفظ می‌کرد و از این‌رو تربیت سرباز در مساجد شکل می‌گیرد.

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری نیز در سال 91 در خراسان‌شمالی در دیدار علما، روحانیون و مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سفارش داشتند که کانون‌های مساجد را فراموش نکنید و با همکاری بسیج کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فعالیت مؤثری دارند، برای مساجد کار کنید، فکر کنید و فعالیت‌های متناسب با نسل جوان در این کانون‌ها داشته باشید.

عزیزی با بیان اینکه در ابتدای تأسیس کانون‌های مساجد در همدان 12 کانون شروع به فعالیت کرد و اکنون به بیش از 600 کانون در استان رسیده است، گفت: تمام این کانون‌ها ثبت شده است. اگر در مساجد کار تشکیلاتی انجام ندهیم کار فرهنگی قابل قبول ارائه نخواهد شد، در این راستا ستاد کانون‌های مساجد استان در سال‌های گذشته رتبه‌های اول تا سوم کشوری را به‌دست آورد و در حال حاضر نیز در جهت رشد و ارتقای کانون‌ها فعالیت‌های متنوعی در حال اجرا دارد که از جمله می ‌توان به تأسیس کانون‌های تخصصی ویژه بانوان اشاره کرد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان بیان کرد: کانون‌های مساجد اقدام به تأسیس کانون‌های تخصصی ویژه بانوان کرده است که در اولین قدم 30 کانون در استان همدان تأسیس شد؛ در تلاش هستیم این تعداد به 100 کانون ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه ما دو فعالیت را به‌صورت جدی پیگیری می‌کنیم و خوشبختانه در حال انجام است، گفت: فعالیت و تأسیس گروه‌های مختلف سرود در مساجد مورد توجه جدی قرار گرفته است.

عزیزی با بیان اینکه جوانان از طریق سرود وارد مجموعه‌های مساجد و جذب فعالیت‌های این نهاد می‌شوند، اضافه کرد: خوشبختانه در استان گروه‌های سرود خوبی فعال هستند که در کشور نیز حرف اول را می‌زنند.

وی تأسیس گروه‌های نمایشی تئاتر شبستان را از دومین فعالیت‌های مجموعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در این روزها برشمرد و گفت: در حال حاضر اختتامیه نمایش تئاتر شبستان در تهران در حال برگزاری است و در استان‌های نیز طرحی پیگیری می‌شود که تلاش می‌کنیم از طریق تئاتر شبستان مفاهیم، مذهبی، اعتقادی و اجتماعی در مساجد اجرایی و ترویج دهیم تا در آینده هنرمندان متعهد مسجدی تحویل مساجد و جامعه شوند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان با بیان اینكه هنر نمایش بچه‌های مسجد از تحولات كانون‌های مساجد است، افزود: از فعالیت‌های كانون‌های مساجد این است كه كانون‌های تخصصی راه‌اندازی شده‌اند كه می‌توان به كانون تخصصی قرآن، نمایش و بانوان با هدف جذب حداكثری نسل جوان به مساجد اشاره کرد.

وی با اشاره به اینكه مساجد باید هیئت‌ امنای به‌روز و همراه داشته باشند، بیان كرد:‌ در راستای اعتلای فرهنگ و هنر مسجدی هیئت امنا باید با مجموعه مسجدی همكاری لازم را داشته باشند.

عزیزی گفت: نگاه ما به كانون‌های مساجد این است كه در آینده بتوانیم هنرمندان ارزشی تحویل جامعه دهیم تا ارتقای ارزش‌های دینی، اسلامی و مذهبی از طریق هنرمندان مسجدی و متعهد به مسجدی در جامعه ترویج یابد.

انتهای پیام
captcha