اهدای نسخه نفیس «ریاض الجنه» به کتابخانه فاطمی
کد خبر: 4204114
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
از سوی آیت‌الله جعفر سبحانی

اهدای نسخه نفیس «ریاض الجنه» به کتابخانه فاطمی

آیت‌الله جعفر سبحانی یک نسخه نفیس از کتاب «ریاض الجنة» اثر علامه سیدمحمدحسن بن عبدالرسول فانی زنوزی خویی را به کتابخانه فاطمی اهدا کرد.

اهدای نسخه نفیس «ریاض الجنه» به کتابخانه فاطمیبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله جعفر سبحانی یک نسخه از کتاب ریاض الجنة اثر گران‌سنگ علامه سیدمحمدحسن بن عبدالرسول بن حسن حسینی فانی خویی زنوزی (۱۱۷۲-۱۲۲۳ق) را به کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) اهدا کرد.

این کتاب که اثری دائرةالمعارفی در حوزه فرهنگ و تمدن اسلامی است طی دو دهه نخست قرن سیزدهم هجری در شهرستان خوی به انجام رسیده و در زمستان ۱۴۰۲ به‌صورت چاپ عکس‌برگردان زیر نظر آیت‌الله سبحانی با مقدمه‌ای از معظم له در قطع رحلی، تمام‌رنگی در ۹۶۹ صفحه به چاپ رسیده است.

این اثر ارزشمند به مقدمه‌ای از آیت‌الله جعفر سبحانی و حجت‌الاسلام رسول جعفریان مزین شده است و نگارش احوال و آثار علامه سیدمحمدحسن زنوزی خویی را نیز حجت‌الاسلام علی صدرایی خویی به عهده داشته است.

باتوجه‌ به اینکه این اثر به‌صورت نفیس به طبع رسیده پس از فهرست‌نویسی در گنجینه نفایس واحد مخطوطات کتابخانه فاطمی ثبت می‌شود.

انتهای پیام
captcha