لزوم توجه به فرهنگ مهدویت در جامعه
کد خبر: 4203920
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
استاندار گیلان تأکید کرد:

لزوم توجه به فرهنگ مهدویت در جامعه

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم توجه به فرهنگ مهدویت در جامعه و در حوزه‌های مختلف، گفت: جریانات انحرافی دینی همواره در تلاش برای کمرنگ کردن فرهنگ انتظار و مهدویت در جامعه است.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدلله عباسی، نماینده عالی دولت در گیلان امروز، 16 اسفندماه در همایش مهدویت «انتظار نور» که در سالن خاتم الانبیا رشت برگزار شد با بیان اینکه مردم در انتظار منجی عالم بشریت و عدالت مطلق هستند، اظهار کرد: امام زمان(عج) چراغ راه هدایت مسلمین طول تاریخ است، از این رو باید همه ملت‌های مسلمان و آحاد مختلف جامعه خود را مهیا و آماده ظهور منجی عالم بشریت کنند.

وی با اشاره به روایاتی از معصومین(ع) پیرامون بشارت به وجود و ظهور حضرت ولی عصر(عج) افزود: اهمیت شناخت موعود آخرالزمان به قدری است که از امامان معصوم روایات مختلف پیرامون وجود امام عصر بیان شده است.

استاندار گیلان تأکید بر لزوم توجه به یکی بودن باطن و ظاهر انسان در انجام تمامی امور گفت: اگر مؤمنی خود را منتظر حضرت مهدی(عج) می‌داند باید باطن و ظاهر خود‌ را صاف و یکی کند در این صورت می‌توان به ظهور امام زمان(عج) امیدوار بود.

عباسی با بیان اینکه جریانات انحرافی دینی همواره در تلاش کمرنگ کردن فرهنگ انتظار و مهدویت در جامعه است، تصریح کرد: جریانات انحرافی در طول ۴۵ سال گذشته سعی کرد تا ذهن‌های ملت را تغییر دهند ولی مردم ما با تبعیت از شهدا و امام شهدا مسیر را شناخته و به مسیر خود ادامه می‌دهند.

وی جامعه ایران اسلامی را جامعه‌ای برگرفته از مهدویت دانست و بیان کرد: شهدا در مسیر مهدویت و ظهور امام زمان(عج) جان خود را فدا کردند و ما وظیفه داریم این مسیر را حفظ کرده و ریسمان الهی را در جامعه حفظ کنیم.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به فرهنگ مهدویت در جامعه و در حوزه‌های مختلف گفت: امام راحل(ره) عدالت را بر جامعه خفقان گرفته آن دوران گسترش داده و این امر تاکنون ادامه دار است، زیرا بدون داشتن عدالت نمی‌توان فرهنگ مهدویت را معنا کرد‌.

عباسی با بیان اینکه با انجام برنامه‌ها و سیاست‌های فرهنگی به خوبی می‌توان نسل جدید را با فرهنگ مهدویت و امام زمان(عج) آشنا کرد، گفت: سرود «سلام فرمانده» انقلابی در جهان اسلام ایجاد و به معرفی بهتر امام زمان کمک کرد زیرا نوجوانان این مرز و بوم با این سرود نشان دادند که گرو در این داشته و هیچ قدرتی نمی‌تواند مسیر آنان را از مسیر الهی جدا کند.

وی با تقدیر از حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بیان کرد: برنامه دشمن دلسرد کردن برای شرکت در انتخابات بود ولی مردم ایران اسلامی با تبعیت از شهدا، امام شهدا و با استعانت از منجی عالم بشریت در انتخابات شرکت کرده و پاسخی محکم به دشمنان دادند.

استاندار گیلان با بیان اینکه فضای معنوی جامعه را نباید کمرنگ کرد، گفت: نباید مشکلات موجود در جامعه را به پای نظام مقدس جمهوری انداخت زیرا این همان سیاست دشمن است.

انتهای پیام
captcha