مادران برای تربیت فرزندان مهدوی تلاش کنند
کد خبر: 4203454
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
مدیر بنیاد مهدویت لرستان:

مادران برای تربیت فرزندان مهدوی تلاش کنند

حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی بر لزوم توجه بانوان به تربیت فرزندان مهدوی تأکید کرد و گفت: امروز مادران، زنان و دختران برای تفکر مهدویت برای عضویت در لشکر امام زمان(عج) باید به خودسازی بپردازند.

کارگاه آموزشی «نقش زنان در زمینه‌سازی ظهور» در دانشگاه آزاد خرم‎آبادبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی‎موعود(ع) لرستان، حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی‌موعود(عج) لرستان، 13 اسفندماه در کارگاه آموزشی «نقش زنان در زمینه‌سازی ظهور منجی» که با حضور جمعی از بانوان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‎آباد برگزار شد، گفت: زنان نقش بسزایی در تربیت مردانی با اراده پولادین دارند تا زمین را برای عدالت دوره مهدی‌موعود(عج) آماده کنند.

وی با اشاره به اینکه در روایات ما آمده است که 50 نفر از 313 یار امام زمان(عج) از جامعه بانوان هستند، اضافه کرد: برخی زنان علاوه بر رویکردهایی که انتظار می‌رود گوی سبقت را در عشق و ایمان به خدا از مردان ربودند که الگوی عملی همه ما حضرت فاطمه‌زهرا(س) است که در برابر ولایت و امامت ایستادگی کرد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی‌موعود(عج) لرستان اضافه کرد: در بحث حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، تولی و تبری، شهادت‌طلبی، صبر و استقامت در راه خدا و حتی در عصر تاریخی و گذشتن از مال خود و در راه رضای خدا بخشیدن برای رسیدن به تحقق اهداف این‌ها نشانه‌هایی است که می‌توان نقش زن را در این رویکردها مشاهده کرد.

چراغی ادامه داد: در فرایند تربیت فرزندان مهدوی باید زن که مادر خانواده است اهل مطالعه، ایمان، نماز و روزه باشد، چراکه این مادر می‌تواند فرزندانی تربیت کند که در آرزوی دیدار امام زمان(عج) و سرباز ایشان باشند و انتظار فرج را می‌کشند و امروز مادران، زنان و دختران برای تفکر مهدویت برای عضویت در لشکر امام زمان(عج) باید به خودسازی بپردازند.

انتهای پیام
captcha