درخواست وزیر افراطی صهیونیست برای حذف ماه رمضان
کد خبر: 4202885
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

درخواست وزیر افراطی صهیونیست برای حذف ماه رمضان

یک وزیر صهیونیست افراطی روز جمعه خواستار «حذف» ماه رمضان و نترسیدن از تشدید تنش در کرانه باختری و بیت المقدس در این ماه مبارک در نتیجه جنگ در نوار غزه شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ایسنا، آمیخای الیاهو، وزیر میراث رژیم صهیونیستی به رادیو ارتش گفت: اصطلاحی که ماه رمضان نامیده می‌شود باید پاک شود و همچنین ترس ما از این ماه باید از بین برود.
 
الیاهو وزیری از حزب راست افراطی «قدرت یهود» به ریاست ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی است.
 
الیاهو به خاطر اظهارات افراطی خود علیه فلسطینی‌ها از جمله درخواستش برای انداختن بمب هسته‌ای بر فلسطینیان در نوار غزه شناخته می‌شود.
 
اخیراً افشای اطلاعات امنیتی رژیم صهیونیستی حاکی از ترس از التهاب اوضاع در کرانه باختری و قدس اشغالی در ماه رمضان بوده‌ که در نتیجه جنگ اسرائیل علیه غزه و محدودیت‌هایی که دولت تل‌آویو در نظر دارد برای مسجد الاقصی در ماه رمضان اعمال کند، مطرح شده‌است.
 
رونن بار، رئیس شین بت از رهبری سیاسی خواست تا در مورد محدودیت‌های بیت‌المقدس در ماه رمضان سریع تصمیم بگیرند.
 
به گزارش شبکه ۱۳ عبری، رئیس شین بت هشدار داد که ابهام در مورد محدودیت‌های بیت‌المقدس در ماه رمضان خطرناک است و به وخامت اوضاع منجر می‌شود.
 
رسانه‌های عبری می‌گویند که دولت آمریکا بر تل‌آویو فشار می‌آورد تا با حماس در مورد تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه قبل از ماه رمضان که حدود ۱۰ روز دیگر آغاز می‌شود، به توافق برسد.
 
عصر پنجشنبه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که «خیلی زود» است که بگوییم تل‌آویو بر سر توافق تبادل اسرا با حماس به توافق رسیده‌است.
انتهای پیام
captcha