انتخابات، بستری برای عبور از فردیت و رسیدن به جمعیت است
کد خبر: 4202521
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲
حجت‌الاسلام پناهیان بیان کرد:

انتخابات، بستری برای عبور از فردیت و رسیدن به جمعیت است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رسالت مدرسه این است که دانش‌آموزان از فردیت به جمعیت برسند، گفت: انتخابات یکی از ملاک‌ها و عرصه‌های این مهم است.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان ، استاد حوزه و دانشگاهبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در نشست تبیینی با محوریت نظام تربیت دینی و حماسه حضور در انتخابات پیش‌رو که امروز، ۹ اسفندماه در دانشگاه جامعه‌المصطفی‌العالمیه گرگان برگزار شد، گفت: بزرگ‌شدن یک عنصر کلیدی برای کسب فضائل اخلاقی و توانمندی انسان است.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه مدرسه و کلاس یکی از مهم‌ترین عرصه‌های یادگیری اجتماعی دانش‌آموزان است، ادامه داد: فرد هنگام گذر از جامعه کوچک‌تر همچون خانواده و ورود به مرحله بزرگ‌تر همچون مدرسه و کلاس با قوانین اجتماعی آشنا می‌شود‌، بنابراین یکی از عوامل مهم در موفقیت مرحله‌ای کردن آموزش است.

وی با تأکید بر اینکه در سند تحول بنیادین چندین هدف بزرگ بدون بیان راه‌حل برای اجرایی کردن آمده‌ است، تصریح کرد: باید هدفی چون بزرگ شدن که منطبق با ذات کودک است در سند تحول بنیادین به‌عنوان هدف اصلی مطرح شود.

استاد حوزه و دانشگاه میل به بزرگی و مبارزه با دشمن فرضی را دو جزء لاینفک‌ کودک برشمرد و اظهار کرد: ابلیس و راه‌های مقابله با آن باید به‌عنوان اصلی‌ترین دشمن انسان به کودک شناسانده شود و کودک نیز مطابق با میل ذاتی‌اش به مبارزه برای جنگ با او آماده شود.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به آیات قرآن «دشمن انسان را قبل او آفریدیم و تقدیر او مبارزه با این دشمن است»، افزود: بزرگ‌ترین خلاقیت‌ها و مکاشفه‌های علمی در جنگ‌ها شکل گرفته، لذا بروکراسی سفت و سخت در ادارات موجب کنترل بیش از حد آزادی و روحیه مبارزه کودکان شده است.

وی با بیان اینکه رسالت مدرسه این است که دانش‌آموزان از فردیت به جمعیت برسند، گفت: انتخابات یکی از ملاک‌ها و عرصه‌های این مهم است.

انتهای پیام
captcha