پخش مسابقات قرآنی «اقرا» از شبکه سحر افغانستان
کد خبر: 4202424
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

پخش مسابقات قرآنی «اقرا» از شبکه سحر افغانستان

دومین دوره مسابقات قرآنی «اقرا» که با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در کابل ضبط شده است ، عید سعید فطر از شبکه سحر افغانستان پخش می‌شود.

به گزارش ایکنا از افغانستان، دومین دوره مسابقات قرآنی «اقرا» با حضور  150 شرکت‌کننده در مرحله اول آغاز شد.

در مرحله دوم 50 شرکت‌کننده و در مرحله سوم 15 شرکت‌کننده به همراه چهار شرکت‌کننده دیگر که نمرات مشابه گرفته بودند، انتخاب شدند؛ در مرحله نهایی نیز سه شرکت‌کننده به عنوان نفرات برتر معرفی شدند؛ سید زکی حسنی به عنوان نفر اول این دوره از مسابقات برگزیده شد.

همچنین مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقه قرآنی «اقراء» از سوی شبکه تلویزیونی سحر افغانستان با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در کابل و دانشگاه المصطفی(ص) العالمیه برگزار شد؛ در این مراسم سید روح الله حسینی، رایزن فرهنگی ایران در افغانستان به عنوان میهمان ویژه؛ داوران ملی و بین‌­المللی، فرهنگیان، قاریان و نخبگان قرآنی از سراسر افغانستان حضور داشتند.

سید مصطفی احمدی، مدیر دفتر برون مرزی  صدا و سیمای ایران در افغانستان طی سخنانی گفت: جای افتخار است که برای دومین سال متوالی مسابقات قرآنی «اقرا» را در افغانستان با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل برگزار کردیم؛ در خدمت اساتید قرآنی، نخبگان و جامعه قرآنی افغانستان بودیم و توانستیم قاریان و نخبگان قرآنی افغانستان را در دور­هم جمع کنیم. در این مدت تعدادی زیادی از استعدادهای قرآنی را که ناشناخته بودند به جامعه قرآنی افغانستان معرفی کردیم.

در ادامه این مراسم  سید روح الله حسینی، رایزن فرهنگی ایران در افغانستان طی سخنانی با ذکر آیه نهم سوره مبارکه الاسراء (إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ ) گفت: قرن جدید قرن حاکمیت قرآن است، مسابقه‌ای که برگزار شد مقدمه‌ای بود برای ورود به سرزمین پر برکت قرآن و پیامبر اکرم(ص) از ما خواسته است قرآن­ کریم را با صوت و لحن زیبا تلاوت کنیم، علاوه بر تلاوت قرآن­ کریم تفکر، تدبر، تأمل و عمل کردن به آموزه‌­های قرآن­ کریم در زندگی‌مان مهم­‌ترین هدف نزول قرآن­‌ کریم است.

پخش دومین مسابقات قرآنی اقرا در شبکه سحر

انتهای پیام
captcha