وزیر خارجه مصر: توهین به قرآن پذیرفتنی نیست
کد خبر: 4202361
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

وزیر خارجه مصر: توهین به قرآن پذیرفتنی نیست

سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر طی سخنانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با انتقاد از رشد اسلام هراسی تأکید کرد: توهین به قرآن به‌هیچ‌وجه پذیرفته نیست.

به گزارش ایکنا به نقل از التعمیر، سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر دیروز، هشتم اسفندماه طی سخنانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با این مطلب تأکید کرد: چالش‌های متعددی در صحنه بین‌المللی وجود دارد که تأثیر عمده‌ای بر حقوق بشر خواهد داشت؛ به گفته وی از جمله این تأثیرات می‌توان به افزایش رفتارهای نژادپرستانه، تحریک به نفرت از مهاجران و پناهندگان، پدیده رو به رشد اسلام هراسی و توهین به قرآن کریم و سوزاندن آن اشاره کرد.

به گفته سامح شکری، این چالش‌ها را نمی‌توان به هیچ بهانه‌ای توجیه کرد و در صورت تداوم این اقدامات شورای حقوق بشر اعتبار و هدفی که برای آن تأسیس شده را از دست خواهد داد.

وی تأکید کرد: اگر اعضای شورا از اعمال استانداردهای دوگانه، هدف قرار دادن کشورها برای اهداف سیاسی و حمایت از سایر کشورها با وجود جنایاتی که مرتکب می‌شوند، خودداری کنند، این شورا می‌تواند نقش بیشتری در مقابله با این چالش‌ها ایفا کند و مانع استفاده سیاسی از حقوق بشر شود.

وزیر خارجه مصر ضمن تلاش بر احیای روح همکاری بر پرهیز از مطرح کردن مفاهیم چالش‌برانگیز بدون توجه به ویژگی‌ها و خصوصیات فرهنگی، تمدنی و مذهبی تأکید کرد.

 

انتهای پیام
captcha