قوانین جدید برای ائمه جماعت در فرانسه
کد خبر: 4202350
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

قوانین جدید برای ائمه جماعت در فرانسه

ژرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه از قوانین جدید برای ائمه جماعت در مساجد این کشور به ویژه ضرورت انتخاب آنها از سوی انجمن‌ها و مساجد محلی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از فرانس پرس، به گفته ژرالد دارمنن، ائمه جماعت در مساجد فرانسه باید به زبان فرانسه تکلم و در دوره‌های آموزشی سکولاریسم شرکت کنند.

وزیر کشور فرانسه تصریح کرد: این شرایط منجر به ایجاد وضعیت اداری جدیدی برای ائمه جماعت در این کشور خواهد شد. وی همچنین ضمن تأکید بر عدم تبعیض میان پیروان ادیان در فرانسه این اقدام را با هدف جلوگیری از پرداخت حقوق ائمه جماعت توسط کشورهای خارجی توصیف کرد.

پیش از این، ژرالد دارمنن از زبان دولت فرانسه به کشورهایی که ائمه جماعت به فرانسه اعزام می‌کنند، اعلام کرد که استخدام ائمه جماعت از کشورهای دیگر از سال ۲۰۲۴ متوقف می‌شود.

در دهه ۹۰ فرانسه با الجزایر و مراکش و ترکیه توافقنامه‌ای را امضا کرد که به موجب آن به ائمه جماعت گذرنامه و مجوز اقامت در فرانسه می‌داد. نقش ائمه جماعت تنها به اقامه نماز محدود نمی‌شد، بلکه آموزش زبان عربی به فرزندان مهاجران را نیز دربرمی‌گرفت، اما این سیستم اخیرا پایان یافته است.

دین اسلام امروز دومین دین بزرگ در فرانسه به شمار می‌آید. فرانسه پس از آمریکا دومین کشور در جهان است که بیشترین اقلیت اسلامی را در خود جای داده است. براساس آمار گزارش شده نزدیک به پنج تا شش میلیون مسلمان در این کشور ۶۰ میلیون نفری زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha