تخلفی تاکنون در روند انتخابات کردستان ثبت نشده است
کد خبر: 4202215
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
رئیس ستاد انتخابات کردستان:

تخلفی تاکنون در روند انتخابات کردستان ثبت نشده است

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان با اشاره به اینکه تا اکنون هیچ گزارشی مبنی بر تخلف انتخاباتی سازمان یافته‌ای شکل نگرفته است، گفت: تاکنون هیچ تخلفی مستند در استان صورت نگرفته اما درصورت وجود هرگونه تخلفی در هر زمانی از سوی کاندیداها پیگیری می‌شود.

نشست خبری رئیس ستاد انتخابات کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی رمضانی، رئیس ستاد انتخابات استان کردستان و معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان امروز، هشتم اسفندماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) رقابت، سلامت، مشارکت و امنیت در انتخابات، از سال گذشته کارهای هماهنگی برگزاری انتخاباتی ایمن و سالم را آغاز کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری انتخاباتی سالم و صحت علنی انتخابات بسیار حائز اهمیت بوده است و مورد تأکید استاندار کردستان نیز است، افزود: مسئولان انتخاباتی استان و شهرستان‌ها تمام تلاش خود را به‌کار گرفته تا برای رفع و رجوع مشکلات اقدام کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان بیان کرد: امنیت انتخابات به فراجا واگذار شده و سپاه و ارتش نیز امین هستند، نیروهای امنیتی اشراف کامل دارند و در میدان و روز انتخابات حداکثر تلاش خود را برای برگزاری انتخابات سالم به‌کار گرفته‌اند.

وی دغدغه اصلی مسئولان کشور را تقویت گزینه مشارکت در انتخابات دانست و گفت: هرچه قدر بتوان مشارکت سیاسی مردم به‌ویژه در استان کردستان را تقویت کرد، برنده شده و توسعه استان نیز رقم خواهد خورد.

رمضانی با اشاره به اینکه استان کردستان دارای 133 کاندیدای انتخاباتی بوده است، افزود: از این تعداد 29 کاندیدا در بیجار، 24 نفر در قروه دهگلان ، ۴۸ نفر در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران، ۲۱ نفر در مریوان و سروآباد، 11 نفر نفر سقز و بانه کاندیدا شده‌اند.

وی اظهار کرد: در دوره قبل 91 نفر کاندیدا داشته‌ایم که از نظر تعداد کاندیدا نسبت به دوره قبل ۴۱ درصد افزایش کاندیدا داریم در این دوره از انتخابات در استان کردستان به ازای هر کرسی ۲۲ نفر به رقابت می‌پردازند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان از وجود هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رأی در استان خبر داد و گفت: در حوزه مجلس خبرگان رهبری نیز، ۴ کاندیدا برای دو کرسی در استان کردستان با هم به خواهند پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه ضروری است که رقم مشارکت مردم کردستان در انتخابات بالا برود، افزود: ماشین توسعه استان به حرکت درآمده است لذا لازم است با مشارکت این حرکت را سرعت ببخشیم.

رمضانی با اشاره به اینکه تا الان هیچ گزارشی مبنی بر تخلف انتخاباتی سازمان یافته‌ای شکل نگرفته است، یادآور شد: تاکنون هیچ تخلفی مستند در استان صورت نگرفته اما درصورت وجود هرگونه تخلفی در هر زمانی از سوی کاندیداها پیگیری می‌شود.

وی با اعلام اینکه یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت استان کردستان واجد شرایط رأی دادن هستند، بیان کرد: در راستای آشنایی مردم استان منظرات کاندیداها از شبکه استانی کردستان پخش شد که کاندیداها استقبال خوبی از مناظرات داشتند و و بازخورد خوبی داشت چراکه شناخت خوبی به مردم در مرود کاندیداها داد.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: انتخابات این دوره کامل الکترونیکی نیست و امسال مدارک هویتی برای شرکت در انتخابات به پنج مدرک شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت تغییر کرده است.

انتهای پیام
captcha