آمادگی آموزش و پرورش البرز برای اعتکاف رمضانیه
کد خبر: 4202177
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

آمادگی آموزش و پرورش البرز برای اعتکاف رمضانیه

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش البرز با تأکید بر اینکه حضور دانش‌آموزان در مراسم اعتکاف تأثیر بسزایی در رقم‌ خوردن آینده آنها دارد، گفت: آمادگی لازم را برای برگزاری این برنامه معنوی داریم.

اعتکاف

سردار فتح‌الهی، معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تدارک برنامه اعتکاف رمضانیه ویژه دانش‌آموزان استان گفت: برای اعتکاف رمضانیه نیز باید از ظرفیت‌های اعتکاف رجبیه استفاده کنیم و با توجه به آن تجربه، مراسم بهتری را برای دانش‌آموزان به ارمغان آوریم و بنا شده است که در اعتکاف رمضانیه هم با ظرفیت‌های حداکثری دانش‌آموزان را در آن روزهای پرفیض گردهم جمع کنیم.

وی بیان کرد: اعتکاف رمضانیه به احتمال زیاد از ۱۴ فروردین آغاز می‌شود و تا ۱۷ فروردین به اتمام می‌رسد، البته زمان قطعی آن هنوز مشخص نشده و این زمان اعلامی، ممکن است تغییر کند. سیاست ما برای اعتکاف رمضانیه این است که از ظرفیت‌های دانش‌آموزان علاقه‌مند استفاده کنیم و برای رشد معنوی آنها قدم برداریم.

این مسئول تصریح کرد: برای اجرای این امر با سازمان تبلیغات اسلامی رایزنی‌های مختلفی انجام داده‌ایم تا بتوانیم ظرفیت‌های مساجد را برای دانش‌آموزان افزایش دهیم و هزینه‌های کمتری برعهده دانش‌آموزان باشد، همچنین در تلاش هستیم تا معلمان و مدیران مدارس را برای اجرای اعتکاف رمضانیه بیشتر از اعتکاف رجبیه آماده کنیم. 

فتح‌الهی گفت: برای ماه مبارک رمضان سعی می‌کنیم که از ظرفیت هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دانش‌آموزی در سراسر مدارس استان استفاده و در آن ماه مراسم مهمی با حضور و اجرای خود دانش‌آموزان در مدارس برگزار کنیم، زیرا با میدان دادن به دانش‌آموزان اقدامات واقعی‌تر و خالص‌تری صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha