مسابقات مقدمه ترویج عمل به قرآن است
کد خبر: 4201959
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی:

مسابقات مقدمه ترویج عمل به قرآن است

علی صفری با اشاره به اینکه کلام وحی نسخه جامع و شفابخشی است که باید سرلوحه امور قرار گیرد، مسابقات را مقدمه‌ای برای ترویج عمل به قرآن دانست.

علی صفری، رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی صفری، رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی، امروز، هفتم اسفندماه در مراسم افتتاحیه مرحله منطقه‌ای بیست‌و‌نهمین دوره مسابقات قرآن عترت روستایی و عشایری که در سالن پیامبر اعظم(ص) این مجموعه در اراک برگزار شد، با اشاره به حضور شش استان در این رویداد قرآنی اظهار کرد: حاضران در این مراسم منتخبان مرحله استانی هستند و برگزیدگان این مرحله نیز به مسابقات کشوری راه می‌یابند.

وی با بیان اینکه تمام افرادی که در حوزه قرآن فعالیت دارند، برنده هستند و مسابقات فقط انگیزه‌ای برای تلاش بیشتر است، ادامه داد: همه می‌دانیم که کلام وحی نسخه جامع و شفابخشی است که باید سرلوحه امور قرار گیرد. هر اندازه از چشمه جوشان این مصحف شریف بهره بگیریم به همان اندازه رستگار خواهیم شد.

صفری با بیان اینکه از دیرباز تاکنون از قرآن و مضامین الهی آن بسیار گفته و نوشته شده است، اما باز هم جای کار دارد، اضافه کرد: مهم‌تر از حضور در رویدادهای قرآنی عمل به کلام وحی است و مسابقات مقدمه‌ای برای ترویج عمل به قرآن است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به تشریح وضعیت استان در حوزه کشاورزی پرداخت و اضافه کرد: در نگاه اول مردم سایر استان‌ها، استان مرکزی را استانی صنعتی می‌دانند. البته که این مهم وجود دارد و استان ما جزو چهار استان اول صنعتی کشور است و در تنوع محصولات صنعتی رتبه اول کشور را دارد و از این منظر به صنعتگران افتخار می‌کنیم.

صفری با بیان اینکه کشاورزی استان مرکزی در سایه صنعت قرار گرفته و کمتر شناخته شده است، افزود: 600 هزار هکتار از اراضی استان به بخش کشاورزی تعلق دارد و 105 هزار نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی هستند. بیش از سه میلیون و 100 هزار تن انواع محصولات تولید می‌شود. استان ما در بسیاری از محصولات اساسی و کشاورزی نه‌تنها خودکفاست، بلکه مازاد آن را به سایر استان‌ها صادر می‌کند. در اغلب محصولات معین استان تهران هستیم.

وی با اشاره به تولید 400 هزار تنی شیر در استان و صدور 220 هزار تن به سایر استان‌ها بیان کرد: 50 درصد گوشت قرمز، 30 درصد مرغ و 70 درصد تخم‌مرغ مازاد استان صادر می‌شود. در چند محصول از جمله تولید گل و گیاهان زینتی، ماهیان زینتی رتبه اول کشور را داریم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان در پایان استان مرکزی مهد مفاخر، نوابغ و اندیشمندان دانست و گفت: یک چهارم مفاخر از این استان هستند که حضرت امام(ره)، امیرکبیر، دکتر حسابی نمونه بارز آن هستند. خوشبختانه استان ما در حوزه تربیت نیروها و نخبگان قرآنی نیز عملکرد خوبی داشته و خانم عادله شیخی در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن صاحب رتبه برتر شدند.

انتهای پیام
captcha