مرکز اسناد دفاع مقدس درگذشت سردار کسائیان را تسلیت گفت
کد خبر: 4201474
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

مرکز اسناد دفاع مقدس درگذشت سردار کسائیان را تسلیت گفت

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در پیامی درگذشت سردار سیدمحمد کسائیان را تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا؛ مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در پیامی درگذشت سردار سیدمحمد کسائیان، فرمانده تیپ لشکر ۲۵ کربلا و فرمانده تیپ ۷۵ ظفر در دوران دفاع  مقدس را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

عروج سردار پرافتخار، جانباز و پیشکسوتِ دفاع مقدس و چهره نام‌آشنای صحنه‌های پاسداری از انقلاب اسلامی، سردار سید محمد کسائیان موجب تأثر و تألم خاطر همگان شد.

فرماندهی «تیپ در لشکر ۲۵ کربلا و تیپ ۷۵ ظفر» در دوران دفاع مقدس، همسنگر و همرزم سرداران شهید و به نام دفاع مقدس ازجمله سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

اهتمام ویژه به ترویج و انتقال فرهنگ ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت در بعد از سال‌های دفاع مقدس و مجاهدت در پاسداری از انقلاب اسلامی از خصوصیات آن سردار گرانقدر بود.

 مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس فقدان این سردار پرتلاش را به خانواده، هم‌رزمان، دوستان و یارانش تسلیت و تعزیت عرض کرده و علو درجات آن مرحوم را از خداوند تبارک‌وتعالی مسئلت دارد.

سید محمد در سال ۱۳۳۷ در شهر پل سفید سوادکوه  به دنیا آمد. با تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سپاه پیوست. با شروع ناآرامی‌های شمال کشور توسط منافقین و کمونیست‌ها و درگیری و ناامنی جنگل، وی در قرارگاه حضرت ابوالفضل حضور یافت و به مبارزه و مقابله با منافقین  پرداخت و در امنیت آمل در شش بهمن۱۳۶۰ ایفای نقش کرد.

وی با شروع جنگ به جبهه رفت و در لشکر پیاده مکانیزه ۲۵ کربلا مشغول انجام وظیفه شد.در سطوح فرماندهی گردان و تیپ لشکر ۲۵ کربلا در عملیات‌های مختلف با شجاعت  و جسارت مثال‌زدنی حضور موثر یافته و نقش برجسته و کلیدی ایفا کرد و سپس بنا به پیشنهاد سپاه مازندران به غرب کشور عزیمت و فرماندهی تیپ پیاده کوهستانی ۷۵ ظفر را به عهده گرفت که تا نیمه اول سال ۱۳۶۹ در این سمت و جایگاه خدمت کرد.

وی در قامت فرمانده تیپ ظفر در عملیات‌های برون‌مرزی مشارکت موثری داشتند و در عملیات مرصاد در منطقه گیلان غرب حماسه آفرید. وارد دانشگاه شد و در رشته حقوق به تحصیل پرداخت و مدتی را به‌ عنوان استاد دانشگاه امام حسین ع به تدریس پرداخت و در دفاع از حرم در سال ۱۳۹۵ وارد سوریه شده و افتخار مدافع حرم را نیز به دست آورد.

سرانجام این سردار سرافراز و مجاهد خستگی‌ناپذیر عصر روز پنج‌شنبه سوم بهمن پس از تحمل درد و رنج ناشی از آثار مجروحیت به یاران شهیدش پیوست.

انتهای پیام
captcha