سیره شهدا در کنشگری انتخابات
کد خبر: 4201322
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴

سیره شهدا در کنشگری انتخابات

از آنجا که شهدا چراغ‌های روشن هدایت در ظلمت دنیای مادی هستند همواره راه و رسمشان در تمامی عرصه‌ها از جمله عرصه مشارکت انتخابات می‌تواند سرمش و الگوی مناسب باشد.

سیره شهدا در کنشگری انتخابات

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، از آنجا که شهدا چراغ‌های روشن هدایت در ظلمت دنیای مادی هستند همواره راه و رسمشان در تمامی عرصه‌ها از جمله عرصه مشارکت انتخابات می‌تواند سرمشق و الگوی مناسب باشد که در این خصوص به چند مطلب اشاره شده است.

شهید ناصر بختیاری

از فرماندهان شهید استان مرکزی، در مقطع انتخابات از جبهه 10 روز مرخصی می‌گیرد تا «قربه الی‌الله» بیاید و در شهر برای ایجاد شور انتخاباتی و شناساندن اصلح به مردم تلاش کند.

طلبه شهید محمد شیخ شعاعی

از شهدای غواص دست بسته‌ای بود که در سال ۱۳۹۴ تفحص شدند، برای گرم کردن تنور انتخابات و کمک به انتخاب درست از سوی مردم، به طور خودجوش وارد صحنه می‌شود و یک بلندگو روی ماشین شخصی‌اش نصب می‌کند و روستا به روستا می‌رود و مردم را به شرکت در انتخابات و انتخاب گزینه‌ای که فکر می‌کرده اصلح است، دعوت می‌کند.

شهید حسن محمدنژاد

تازه ازدواج کرده بود و منتظر بود زندگی مشترک با همسرش را در زیر یک سقف شروع کند، تاریخی را برای مراسم ازدواج در نظر می‌گیرد و به دنبال فراهم کردن مقدمات مراسم می‌رود، اما نزدیک به مراسم متوجه می‌شود که روز مراسم مصادف با انتخابات است و برای اینکه بتواند در این ایام به خوبی دِین خود را ادا کند و بدون دغدغه و مشغولیت ذهنی، فعالیت انتخاباتی داشته باشد مراسم را عقب میاندازد. یعنی مسئله انتخابات تا این اندازه برای او حیاتی بوده است که یک امر مهم در زندگی شخصی‌اش را با آن تنظیم می‌کند.

شهید حسن تهرانی‌مقدم

پدر موشکی ایران، برای رأی دادن فرزندانش را هم همراه خودش می‌برد. ایشان برگه رأی را دست فرزندش می‌دهد که به صندوق بیاندازد تا او از همین سن پایین بیاموزد که باید نسبت به انتخابات و شرکت در آن حساس باشد. یعنی با این کار می‌تواند یک یادگاری از خودش به جا بگذارد و این امر را در خاطر فرزندانش ماندگار کند.

انتهای پیام
captcha