ممنوعیت ورود ائمه جمعه در عرصه فعالیت‌های انتخاباتی
کد خبر: 4200784
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵

ممنوعیت ورود ائمه جمعه در عرصه فعالیت‌های انتخاباتی

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: در پاسخ به این پرسش که آیا ائمه جمعه می‌توانند نسبت به معرفی نامزدهای انتخابات ورود کنند باید گفت که ائمه جمعه ورودشان در این مسائل ممنوع است یعنی کاملاً ممنوع هستند که بخواهند نسبت به فردی موضع بگیرند.

نشست ائمه جمعه و جماعت

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی دفتر امام‌جمعه شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری امروز ۳۰ بهمن‌ماه در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات، روحانیون و مبلغان مساجد شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخ‌شهر در خصوص انتخابات پیش‌رو در ۱۱ اسفندماه، اظهار کرد: در پاسخ به این پرسش که آیا ائمه جمعه و جماعت می‌توانند نسبت به معرفی نامزدهای انتخابات ورود کنند باید گفت که ائمه جمعه ورودشان در این مسائل ممنوع است یعنی کاملاً ممنوع هستند که بخواهند نسبت به فردی موضع بگیرند زیرا قانون این موضوع را چه ائمه جمعه ثابت و چه ائمه جمعه موقت ممنوع کرده است.

وی ادامه داد: ائمه جماعت نیز باید خودشان تشخیص بدهند و ببینند که واقعاً تالی فاسدی دارد یا ندارد، در محل خودشان به چه شکلی است و افراد چگونه هستند آیا می‌توانند کمکی بکنند که مفسده نداشته باشد و مفید باشد یا خیر؛ تشخیص این موضوع با خود امام جماعت است که باید ارزیابی کند آیا فارغ از مسئله امامت جماعت و فارغ از مسجد می‌تواند به این موضوع ورود کند یا خیر.

نکونام تصریح کرد: البته ائمه جماعات سعی کنند مساجد را در اختیار همه کاندیداها قرار بدهند و امکانات مسجد برای همه باشد اما در مقوله موضع‌گیری، به خود امامت جماعت و تشخیص خودش بستگی دارد.

در این نشست ائمه جمعه و جماعت دیدگاه و نظرات خودشان را در خصوص مسائل دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به خصوص مسئله انتخابات و اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو بیان کردند.

در پایان این نشست از تلاش‌های ۱۰ ساله حجت‌الاسلام علی‌رضا ملک‌محمدی، دبیر پیشین شورای سیاستگذاری امور مساجد استان قدردانی و حجت‌الاسلام مصطفی رئیسی به عنوان دبیر جدید شورای سیاستگذاری امور مساجد استان معرفی شد.

انتهای پیام
captcha