نوزدهمین همایش دکترین مهدویت برگزار می‌شود
کد خبر: 4200636
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

نوزدهمین همایش دکترین مهدویت برگزار می‌شود

دبیر علمی نوزدهمین همایش دکترین مهدویت از برگزاری این همایش در روز سوم اسفندماه در مسجد جمکران خبر داد.

سعید بخشیحجت‌الاسلام والمسلمین سعید بخشی؛ دبیر علمی نوزدهمین همایش دکترین مهدویت در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با بیان اینکه این دوره همایش پنج‌شنبه، 3 اسفندماه در جمکران برگزار خواهد شد، گفت: مراسم افتتاحیه همایش از ساعت 8 صبح با سخنرانی آیت‌الله علیرضا اعرافی؛ مدیر حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام والمسلمین اجاق‌نژاد، تولیت مسجد مقدس جمکران در شبستان بقیع این مسجد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه این همایش یک‌ روزه تا ساعت 17 ادامه دارد، افزود: تجلیل از 15 نفر از مهدی‌یاورانی که در قالب برپایی جشن، تالیف و نشر کتاب، تدوین مقاله و پایان‌نامه و فعالیت فرهنگی مهدوی در خدمت ترویج مهدویت بوده‌اند از جمله برنامه‌های این همایش است.

بخشی با بیان اینکه بعد از مراسم افتتاحیه، ارائه مقالات از سوی صاحبان آثار انجام خواهد شد، ادامه داد: تاکنون 180 مقاله به زبان انگلیسی، عربی و فارسی به دبیرخانه همایش رسیده است و از این تعداد، 48 مقاله در روز سوم اسفندماه در قالب کمیسیون‌های چهارگانه ارائه و نقد خواهد شد و در هر کمیسیون 12 مقاله قرائت می‌شود.

دبیر علمی همایش با بیان اینکه مراسم اختتامیه همایش عصر روز سوم اسفندماه برگزار خواهد شد، گفت: ارائه گزارشی از مقالات ارائه شده در کمیسیون‌ها و سخنرانی آیت‌الله محسن اراکی از جمله برنامه‌های اختتامیه همایش یک‌روزه دکترین مهدویت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه قرائت بیانیه پایانی و قرائت دسته جمعی دعای فرج پایان‌بخش برنامه‌های این همایش خواهد بود، افزود: عنوان همایش، «جوان، انتظار و استمرار انقلاب اسلامی» است و کمیسیون‌ها هم در همین محورها خواهد بود و از جمله به موضوعاتی چون چالش‌های فراروی جوانان و تهدیدات پیش رو، چالش‌های فراروی انقلاب اسلامی و مسئولیت جوانان در این زمینه با درنظر گرفتن مسئله مهدویت پرداخته خواهد شد. زمینه‌سازی ظهور و انقلاب اسلامی با توجه به اینکه ما معتقدیم انقلاب اسلامی، زمینه‌ساز ظهور است از دیگر موضوعات مقالات همایش است.

دبیر علمی همایش دکترین مهدویت با بیان اینکه امسال نوزدهمین همایش برگزار خواهد شد از همکاری نهادهای مختلف علمی، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، جهاد دانشگاهی، خبرگزاری ایکنا و ایسنا، نیروی انتظامی، شهرداری قم و تهران، استانداری قم و تهران، پژوهشگاه‌های حوزوی در برپایی این همایش خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه و اختتامیه و برخی از کمیسیون‌های همایش هم به صورت مجازی پخش خواهد شد.

اراسل/ نوزدهمین همایش دکترین مهدویت برگزار می‌شود

انتهای پیام
captcha