نخستین جشنواره «خدمات دیجیتال، دوستدار خانواده» در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4199848
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵

نخستین جشنواره «خدمات دیجیتال، دوستدار خانواده» در کردستان برگزار می‌شود

مسئول ستاد نهضت پیشرفت بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: نخستین جشنواره «خدمات دیجیتال، دوستدار خانواده» در کردستان در جهت رصد، شناسایی و آسیب‌شناسی خدمات دیجیتال برگزار می‌شود.

الهام دهقانی، مسئول ستاد نهضت پیشرفت بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان

الهام دهقانی، مسئول ستاد نهضت پیشرفت بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با تبریک اعیاد خجسته شعبانیه با اشاره به کاربردهای اینترنت و فناوری اطلاعات و تأثیرات مثبت آن بر زندگی مردم گفت: اینترنت به عنوان یک ابزار زیرساختی با توجه به دسترسی سریع اطلاعات زندگی مردم را متحول کرده است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا  جشنواره «خدمات دیجیتال، دوستدار خانواده» در اداره تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح کشور با همکاری سازمان فناوری اطلاعات، مرکز امور بانوان و خانواده، معاونت فناوری و نوآوری و با همراهی سایر نهادهای فرهنگی در حال برگزاری است.

مسئول ستاد نهضت پیشرفت بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: برای سکوهای اینترنتی که خدمات نظارتی و والدینی با تناسب محتوا و سن مخاطب، عدم نمایش تبلیغات نامناسب و محرمانه بودن اطلاعات هویتی افراد در سامانه‌ها، حفاظت از داده‌های کودک و پرداخت کنترل شده برای کودک و نوجوان شاخص‌های مهمی وجود دارند که همه مردم، کاربران اینترنت و متخصصان امر به معنای مطالبه بیشتر باید مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه گفت: براین اساس مخاطبان با استفاده از شاخص‌های مذکور تا روز دوشنبه، 30 بهمن‌ماه مهلت دارند در نظرسنجی جشنواره خدمات دیجیتال دوستدار خانواده به سایت جشنواره به نشانی https://family.ito.gov.ir مراجعه کرده و به سکوهای دوستدار خانواده رأی دهند.

دهقانی افزود: این سکوها با ثبت رأی مردمی بیشتر با قوت به سمت دوستدار خانواده شدن پیش خواهند رفت و بعد از ارزیابی لازم را صورت دهند که پلتفرم برتر جشنواره خدمات دیجیتال، دوستدار خانواده متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه نظرسنجی جشنواره خدمات دیجیتال دوستدار خانواده به آدرس   (http://www.ffdigitalservices.ir همراه با قرعه‌کشی و جوایز ارزنده است، تأکید کرد: در نظرسنجی بر اساس ملاک‌هایی مانند خدمات نظارت والدینی، تناسب محتوا خدمت و سن مخاطب، عدم نمایش تبلیغات نامناسب برای کودک و نوجوان، پیش فرض خاموش بودن ویژگی‌های حریم خصوصی، حفاظت از داده‌های کودک و نوجوان و  پرداخت کنترل شده کودک و نوجوان نظر دهید.

مسئول ستاد نهضت پیشرفت بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در پایان گفت: در این راستا همایشی 28 بهمن‌ماه سال جاری در سالن همایش پیامبر اعظم(ص) اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha