روایتی از تاریخ اسلام و واقعه کربلا در انیمیشن «شمشیر و اندوه»
کد خبر: 4198842
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

روایتی از تاریخ اسلام و واقعه کربلا در انیمیشن «شمشیر و اندوه»

انیمیشن شمشیر و اندوه یکی از چهار انیمیشن راه یافته به جشنواره فیلم فجر است که روایتی از تاریخ اسلام و ماجرای واقعه کربلا را روایت می‌کند.

شمشیر و اندوهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد از ۱۶ بهمن ماه آغاز شده و تا ۲۲ بهمن ادامه دارد جشنواره فیلم امسال فیلم در ژانرهای مختلف را شامل می‌شود و در حوزه کودک و نوجوان نیز آثاری در این دوره به چشم می‌خورد، علاوه بر این نیز آثار تاریخی با موضوعات عاشورا در این دوره شاهد هستیم.

انیمیشن «شمشیر و اندوه» به کارگردانی عماد رحمانی و مهرداد محرابی و تهیه‌کنندگی مهدی جعفری، اثری ۹۲ دقیقه‌ای است که برهه‌ تاریخی بعد از شهادت امام حسن مجتبی(ع) تا ورود امام حسین(ع) به کربلا را روایت می‌کند. روایت این اثر از زاویه‌ دید یک ایرانی است که در شهر مداین زندگی می‌کند و منجر به پیوستنش به قافله‌ امام حسین (ع) خواهد شد. مخاطب این انیمیشن نوجوان و جوان در نظر گرفته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: «برای تحقق رویایی که داری مبارزه کن…»

«شمشیر و اندوه» یکی از چهار انیمیشن راه یافته به جشنواره فیلم فجر است که روایتی از تاریخ اسلام و ماجرای واقعه کربلا را روایت می‌کند.

این پویا‌نمایی که برای اولین بار در تاریخ انیمیشن ایران با استفاده از اسکن انسانی تولید شده است.

انیمیشن «شمشیر و اندوه» در پنجمین روز از جشنواره فیلم فجر ویژه اصحاب رسانه در سینما آفریقا اکران خواهد شد.

«شور عاشقی»، تنها فیلم تاریخی جشنواره فجر درباره واقعه عاشورا

فیلم «شور عاشقی» ساخته داریوش یاری درباره دوران اسارت خانواده شهدای کربلا است که وظیفه تاریخی آن‌ها روایتی است که بتوانند ظلم بنی‌امیه را به گوش تاریخ برسانند. این فیلم متقاضی جشنواره فجر است و در این مطلب درباره آن مطالبی نوشتیم که در ادامه می‌خوانید.

این فیلم درباره کاروان اسرای کربلاست که از کوفه تا شام حرکت می‌کنند و سلما زنی است که مامور می‌شود رسانه کاروان اسرای کربلا و حضرت زینب(س) باشد و با آگاهی دادن انسان‌هایی که توسط شمر و مأموران فریب خورده‌اند را روشن کند. در حقیقت این زن کار‌آگاهی‌سازی را انجام می‌دهد تا مانع جابه‌جایی جلاد و شهید عوض و حقیقت بار دیگر گم شود. او که پرچم «یا حسین(ع)» را بلند کرده و در پیشاپیش کاروان حضرت زینب(س) حرکت می‌کند، خودش نیز یکی از یاران کربلا می‌شود.

این فیلم در اولین روز جشنواره ویژه اصحاب رسانه در سینما آفریقا اکران شد و هم اکنون در سایر سینماها در حال نمایش است.

انتهای پیام
captcha