اعزام دانشجویان خراسان رضوی به راهیان نور طی 3 بازه انجام می‌شود
کد خبر: 4198369
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹

اعزام دانشجویان خراسان رضوی به راهیان نور طی 3 بازه انجام می‌شود

مسئول بسیج دانشجویی خراسان رضوی گفت: اعزام دانشجویان خراسان رضوی به راهیان نور از 5 بهمن آغاز شده و طی سه بازه به ترتیب 5 تا 20 بهمن، 12 اسفند تا ابتدای ماه مبارک رمضان و از عید فطر تا پایان فروردین 1403 این اعزام‌ها ادامه دارد.

اردوی راهیان نوربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، رسول نوروزی، مسئول بسیج دانشجویی خراسان رضوی، امروز 17 بهمن ماه در نشست خبری قرارگاه شهید علم الهدی ویژه اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور با اشاره به بیانات رهبری که فرمودند: راهیان نور ابتکاری بسیار بزرگ و مهم و یک فناوری نوین برای استفاده از ثروت و معدن طلای دفاع مقدس است اظهار کرد: بر این اساس این سفر معنوی یک عملیات فرهنگی بزرگ و اثرگذار در کشور است.

وی افزود: یکی از بهترین اتفاقات در دوران دانشجویی اعزام به راهیان نور است و از آنجا که این انقلاب، انقلابی با مغزهای پر و دست‌های خالی بود اهمیت راهیان نور لازم است و در واقع سفر راهیان نور چند واحد درسی در دانشگاه محسوب می‌شود و از آنجا که همه ما مدیون خون پاک شهیدان هستیم باید تفکر شهدایی به نسل‌ها انتقال پیدا کند.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان رضوی ادامه داد: با تدبیر وزارت علوم، جلسات متعددی در قرارگاه شهید علم‌الهدی برگزار شد و تاکنون بخشی از اعزام‌های دانشجویی به مناطق عملیاتی جنوب در قالب کاروان‌های راهیان نور اتفاق افتاده است.

وی گفت: اعزام دانشجویان از 5 بهمن آغاز شده و طی سه بازه به ترتیب 5 تا 20 بهمن، 12 اسفند تا ابتدای ماه مبارک رمضان و از عید فطر تا پایان فروردین 1403 این اعزام‌ها ادامه دارد، مأموریت راهیان نور در واقع مأموریت فرهنگی دانشگاه‌ها است و بسیج دانشجویی به عنوان بازوی کمک‌کننده در راستای اعزام است.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان رضوی در خصوص هزینه اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور تصریح کرد: هزینه کلی اعزام برای هر دانشجو بین سه و نیم  تا چهار و نیم میلیون تومان است که این عدد سنگینی است که اگر یک رام قطار 6 تخته مسیر مشهد -_ اهواز را در اختیار ما بگذارند این رقم کاهش خواهد یافت و این در حالی است که حدود 2 میلیون و 700 هزار تومان فقط هزینه رفت و برگشت با قطار است.

نوروزی اظهار کرد: دانشجویان از مجموع این مبلغ  بین 250 تا 650 هزار تومان را پرداخت می‌کنند و  از 230 هزار دانشجو در استان 115 هزار نفر در مشهد هستند و از 8000 دانشجو که به اردوی راهیان نور اعزام خواهند شد 2300 نفر از دانشگاه‌های دولتی، 950 نفر از دانشگاه علوم پزشکی، 1550 نفر از دانشگاه آزاد، 1550 نفر از دانشگاه فرهنگیان، 600 نفر از دانشگاه پیام نور و بقیه از دانشگاه‌های علمی و کاربردی، فنی و حرفه ای و ... هستند.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان رضوی گفت: از مجموع کل دانشجویان ثبت‌نام کننده برای شرکت در اردوی راهیان نور 65 درصد را بانوان و 35 درصد را دانشجویان آقا تشکیل می‌دهند و با توجه به اینکه اکنون 20 هزار نفر برای شرکت در این اردوها ثبت‌نام کرده‌اند و 8400 نفر اعزام در دستور کار است، لذا اولویت اعزام با اردو اولی‌هاست.

در ادامه محمدعلی وطن‌دوست، سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: همه انسان‌ها در هر سطحی به دنبال موفقیت هستند و اگر ما درباره موفقیت از خداوند متعال سؤال کنیم در این خصوص سه پاسخ کلیدی در قرآن کریم وجود دارد.

وی بیان کرد: موفقیت یک مثلث سه ضلعی است و ذیل آن سه ارتباط باید برقرار شود، یکی ارتباط با خود، دیگری ارتباط با خدا و یکی هم ارتباط با ولی خدا است. در خصوص ارتباط با خود باید تلاش و کوشش طبق آیه « وَأَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَىٰ» در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در راستای ارتباط با خداوند متعال باید بر اساس آیه شریفه «...وَمَا تَوْفِيقِي إِلَّا بِاللَّهِ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ أُنِيبُ» توکل صورت گیرد.  در خصوص ارتباط با ولی خدا نیز انسان باید توسل کند که البته ارتباط با ولی خدا دارای مراتبی است که از اولیای معصوم آغاز و در ادامه به عالمان دینی و شهدا ختم می‌شود.

وطن‌دوست گفت: بر اساس پاسخ قرآن در خصوص راه‌های رسیدن به موفقیت و موضوع توسل در مراتب مختلف نیز شهدا دارای ولایت هستند و در منطق قرآن کسانی که با ولی خدا ارتباط برقرار کنند موفق می‌شوند. سفر راهیان نور در واقع به نوعی ارتباط با ولی خدا است که آثار تربیتی تکوینی دارد و به هر میزان در اردوی راهیان نور ارتباط خود را با شهدا بیشتر کنیم یا زمینه را برای حضور دیگران در این سفر معنوی فراهم کنیم در عرصه فرهنگی به موفقیت‌های بیشتری نائل خواهیم شد.

 

انتهای پیام
captcha