تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آریانا و نمایندگی المصطفی افغانستان منعقد شد + عکس
کد خبر: 4197962
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹

تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آریانا و نمایندگی المصطفی افغانستان منعقد شد + عکس

تفاهم‌نامه همکاری میان نمایندگی جامعه المصطفی و دانشگاه آریانا با حضور این دو نهاد علمی در کابل منعقد شد.

تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آریانا و نمایندگی المصطفی افغانستان منعقد شد

به گزارش خبرنگار ایکنا به نقل از نمایندگی جامعه المصطفی در کابل، در این نشست مشترک ابتدا محمود الحسن جاهد، رئیس دپارتمنت ثقافت اسلامی دانشگاه آریانا، ضمن خوش‌آمدگویی به هیئت علمی نمایندگی المصطفی در کابل، گزارشی از فعالیت‌های علمی و دانشی دانشگاه ارائه کرد.

وی با اشاره به همکاری‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران با مهاجرین افغانستان اظهار کرد: انقلاب جمهوری اسلامی ایران دستاورد‌های بزرگی را برای مردم و امت اسلامی داشته است که یکی از این دستاورد‌ها، خدمات علمی و دینی است که در راستای امت اسلامی انجام می‌شود.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالحمید ثابت، رئیس نمایندگی جامعه المصطفی افغانستان در سخنانی افزود: نمایندگی جامعه المصطفی افغانستان در قبال امت اسلامی، خود را مسئول دانسته و به دنبال عزت امت‌های اسلامی است و جمهوری اسلامی ایران هم خود را مسئول خدمتگذاری به امت اسلامی می‌داند.

وی ادامه داد: این یک واقعیت است که از لحاظ دینی داشتن مرز‌ها میان کشور‌ها اصل نبوده و یک امر اعتباری است که میان کشور‌ها جنبه سیاسی دارد. اما این کشور‌های بیگانه هستند که تلاش می‌کنند میان امت اسلامی مرز بکشند و تفرقه ایجاد کنند در حالی که در اسلام چنین چیزی وجود ندارد. به همین خاطر نمایندگی المصطفی افغانستان از طریق فعالیت‌های آکادمیک علمی و پژوهشی درصدد خدمت به مردم افغانستان است.

در انتهای این دیدار تفاهم‌نامه همکاری میان دو نهاد تحصیلی به امضای مسئولان رسید.

تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آریانا و نمایندگی المصطفی افغانستان منعقد شد

انتهای پیام
captcha