فراخوان سومین «مهرواره من کشورم را دوست دارم» اعلام شد
کد خبر: 4196956
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷

فراخوان سومین «مهرواره من کشورم را دوست دارم» اعلام شد

مهرواره «من کشورم را دوست دارم» به همت کانون پرورش فکری استان خراسان رضوی و با توجه به اهمیت قصه‌گویی با محوریت قصه‌گویی و تأکید بر زندگی سردار شهید سلیمانی سومین برگزار می‌شود.

فراخوان سومین دوره مهرواره من کشورم را دوست دارم اعلام شد

به گزارش ایکنا، قصه‌گویی پیشینه‌ای به قدمت تاریخ بشر دارد. درحقیقت، علاقه به شنیدن قصه را خداوند در نهاد انسان قرار داده است. به لحاظ پیشینه تاریخی، قصه‌گویی و گوش سپردن به قصه‌ها همواره جزء یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین راه‌های انتقال تجربه بوده است. قصه‌های یک قوم فرهنگ و اداب و رسوم، رشادت‌ها و شجاعت‌ها همچون گنجینه یا میراثی، سینه به سینه به نسل‌های بعد منتقل شده است.

مفاهیمی مثل دوستی، صبر، عشق، محبت، ایثار و ... در قصه‌ها جان می‌گیرد و در داستان به جریان می‌افتد. این چنین است که این مفاهیم از مفاهیمی مجرد و ذهنی به ماجرایی عینی و ملموس تبدیل می‌شود و نتایج طبیعی خود را در قالب زندگی آشکار می‌کند.

به این ترتیب دانش جان می‌گیرد و به بهترین و صحیح‌ترین شکل، در قصه‌ها آموخته می‌شود. فرهنگ و هویت بومی و محلی این‌چنین در خاطرات نسل‌ها ماندگار می‌شود. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی با توجه به اهمیت قصه‌گویی با محوریت قصه‌گویی و تأکید بر زندگی سردار شهید سلیمانی سومین مهرواره من کشورم را دوست دارم را برگزار می‌کند.

توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی قصه‌هایی از زندگی سردار شهید سردار سلیمانی، ترویج فرهنگ رضوی، شناسایی استعداد‌های قصه‌گویی، بازیابی هویت محلی و بومی و حفظ منابع طبیعی و معنوی کشور از جمله اهداف برگزاری این مهرواره است.

در این مهرواره کودکان از سن ۶ تا ۱۱ سال، نوجوانان از ۱۲ تا ۱۸ سال و بزرگسالان (مربیان، معلمان و اولیای تربیتی) می‌توانند شرکت کنند. همچنین، قهرمانان من با محوریت زندگی سردار شهید سلیمانی (علاوه بر آن قصه‌هایی از زندگی شهدای انقلاب، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت و امنیت)، ایران دوست‌داشتنی من، سرباز وطن، خدمت به آستان مقدس علی‌ بن موسی الرضا (ع) به همراه خاطرات خادمیاران رضوی، قصه‌هایی از هویت بومی و محلی، آداب و رسوم و بنا‌های تاریخی، نامداران میهن و اهمیت اقلیم به ویژه ارزشمندی منابع آبی از جمله موضوعات این مهرواره هستند.

زمان برگزاری مهرواره نیز از روز ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۲ همزمان با ایام شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی‌ تا روز سوم خرداد ۱۴۰۳ همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر است.

برای شرکت در این مهرواره قصه‌گویی باید آثار به صورت فیلم تصویری باشد. زمان فیلم‌ها از ۹۰ ثانیه تا ۵ دقیقه باشد. همچنین، در فیلم قصه‌گویی باید تصویر قصه‌گو مشخص باشد و این فیلم نیز می‌تواند به صورت کلیپ باشد.

قصه‌گو می‌تواند از ابزار و شیوه‌های خلاقانه استفاده کند. (به‌کارگیری قصه‌های دیجیتالی با کمک از انیمیشن یا نقاشی). فیلمبرداری با تلفن همراه به صورت افقی باشد. رعایت شئونات اسلامی الزامی است. قصه‌گویان فیلم خود را از طریق شماره ۰۹۱۲۵۶۷۲۱۴۴ در فضای مجازی ارسال کنند. قصه‌گویان در آغاز یا پایان فیلم خود باید نام، نام خانوادگی، سن، شهرستان و شماره تماس خود را هنگام ارسال یاداشت کنند.

در پایان، به نفرات اول تا سوم مهرواره هدایایی اهدا خواهد شد. به سه نفر برگزیده در دو بخش خاطرات خادمیاران و منابع آبی جوایز ویژه اهدا خواهد شد. همچنین، از بین شرکت‌کنندگان پس از داوری در هر سه گروه سنی سه نفر به عنوان شایسته تقدیر انتخاب و تقدیر خواهند شد.

انتهای پیام
captcha