تأکید بر نقش قرآن در حل بحران‌های معاصر در سمینار پاکستان
کد خبر: 4196825
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

تأکید بر نقش قرآن در حل بحران‌های معاصر در سمینار پاکستان

سخنرانان سمینار «مبانی بحران اخلاقی معاصر» که در دانشگاه علامه اقبال اسلام‌آباد برگزار شد، بر نقش آموزه‌های قرآن و سنت در مقابله با چالش‌های فکری و اخلاقی تأکید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پاک آبزرور، سمینار یک روزه‌ای با عنوان «مبانی بحران اخلاقی معاصر» در دانشگاه آزاد علامه اقبال (AIOU) برگزار شد.

این سمینار به ریاست  شاه محی‌الدین هاشمی، رئیس دانشکده معارف عربی و اسلامی و سخنرانی راشد ارشد کلیم از دانشگاه پنجاب به عنوان سخنران مهمان برگزار شد.

راشد ارشد در سخنرانی خود بر نقش آموزه‌های قرآنی و سنت در پرداختن به مسائل فکری و اخلاقی تأکید کرد.

وی بر لزوم هدایت نسل جدید به سوی این اصول تأکید و اظهار کرد که پایبندی به این اصول نه تنها می‌تواند بحران‌های اخلاقی را حل کند، بلکه زندگی دنیوی را با آراسته شدن به فضایل ارتقا می‌دهد.

شاه محی‌الدین هاشمی بر اهمیت توجه به بحران‌های فکری در امت اسلامی و ضرورت تمرکز بر مسائل معنوی قبل از چالش‌های بیرونی تأکید و با اشاره به رهنمودهای قرآن و سنت، خاطرنشان کرد: سیره پیامبر اکرم(ص)، مؤثرترین رهنمود برای سعادت بشریت است.

این برنامه بخشی از برنامه‌های گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد علامه اقبال بود.

هاشمی بر تعهد دانشگاه مبنی بر تبدیل شدن به قطبی برای فعالیت‌های فکری، ادبی و فرهنگی تأکید کرد. همچنین صنع الله، رئیس اداره قرآن و تفسیر، بر درک چالش‌های معاصر با اشاره به حکمت دینی تأکید کرد و برای پرداختن به بحران اخلاقی، از امت اسلامی خواست که به مطالعه فلسفه، کلام و منطق بپردازند.

وی افزود: این سمینار نشان‌دهنده تعهد این دانشگاه به تقویت بحث‌های فکری و کمک به حل چالش‌های اخلاقی معاصر است.

انتهای پیام
captcha