دشمن باکاشتن بذر کینه و نفاق درصدد ضربه‌زدن به نظام است
کد خبر: 4196349
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان:

دشمن باکاشتن بذر کینه و نفاق درصدد ضربه‌زدن به نظام است

رضا شریفی گفت: دشمن به‌دنبال کاشتن بذر کینه و نفاق، مسائل و تفرقه‌های قومی و مذهبی به‌ویژه در بین جوانان است تا با جنگ ترکیبی و شناختی فاصله و شکاف بین طبقات اجتماعی رخ دهد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان در جمع معتکفان زاهدانیبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی استانداری، رضا شریفی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان‌وبلوچستان روز گذشته، 7 بهمن، در جمع معتکفین زاهدانی با بیان اینکه این استان مرکز برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، علمی و هنری شده است، گفت: اعتماد، امید و رضایت‌مندی مردم سه مؤلفه رو به رشد در این استان است.
 
وی با بیان اینکه سیستان‌و‌بلوچستان با وسعت و مرزهای گسترده‌ای که دارد پهناورترین استان کشور به‌شمار می‌رود، افزود: زاهدان شهری دانشجو پذیر با بیش از ۸۰ هزار نفر دانشجو و ۲ هزار و ۵۰۰ هیئت علمی بوده که به لحاظ ظرفیت‌ها و نخبه‌گرایی حرف‌ها برای گفتن دارد.
 
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان‌و‌بلوچستان ادامه داد: فکر برخی افراد نسبت به این استان محروم و مظلوم است در حالی‌که این خطه ظرفیت‌های بسیاری دارد، باید با کمک این ظرفیت بی‌نظیر عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم، البته برخی از نخبگان اجتماعی و نیروهای انسانی کم کاری‌هایی داشته که البته به دنبال جبران آن هستیم.
 
شریفی اضافه کرد: در دهه ۸۰ در سیستان‌و‌بلوچستان درگیر ناامنی شدیم که منجر به عقب ماندگی در اجرای مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب شد، اکنون نیز که این استان خیز توسعه برداشته ناآرامی‌هایی داریم اما با این تفاوت که دیگر در دام و توطئه دشمنان نخواهیم افتاد، اکنون حداقل ۱۰ سال در حوزه‌های زیرساختی از استان‌های همجوار عقب هستیم اما امروز سیستان‌و‌بلوچستان اولویت توسعه کشور قرار گرفته و به دنبال رفع عقب ماندگی‌ها هستیم.
 
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان‌و‌بلوچستان گفت: اگر از مسیر عدالت و توسعه متوازن خارج شویم ضرر می‌کنیم بلکه باید یکپارچه و یک دست پیش برویم، مسائل سیستان و بلوچستان را اولویت‌بندی و به مسئولیتی که به ما داده شده به دقت عمل و مطالبه‌گری و فرهنگ مطالبه‌گری را تقویت کنیم و این استان را با هم بسازیم.
 
شریفی با بیان اینکه اسرائیل به شدت بر روی این استان کار می‌کند، افزود: دشمن به‌دنبال کاشتن بذر کینه و نفاق، مسائل و تفرقه‌های قومی و مذهبی به‌ویژه در بین جوانان است تا با جنگ ترکیبی و شناختی فاصله و شکاف بین طبقات اجتماعی رخ دهد و اعتماد، امید و رضایت‌مندی مردم را هدف قرار داده تا خدماتی که انجام می‌شود به چشم نیاید‌. 
 
وی افزود: اعتماد، امید و رضایتمندی سه متغیر در سیستان‌وبلوچستان است که طبق آخرین نظرسنجی ها رشد مطلوبی داشته است، البته در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هر میزان کار در تمامی عرصه‌ها انجام شود اگر پیوست رسانه‌ای و اجتماعی نداشته باشد در ذهن مردم جای نمی‌گیرد، این استان به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در مسیر توسعه قرار گرفته و با اقداماتی که در حال انجام است ان‌شالله به زودی چهره استان تغییر خواهد یافت.
 
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: چهار رکن انتخابات طبق نظر رهبر معظم انقلاب یعنی رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت را با تمام وجود در حال پیگیری هستیم، از گروه و طایفه خاصی حمایت نمی‌کنیم بلکه حمایت ما تنها در راستای سلامت و امنیت در انتخابات است، این استان در حال توسعه و صنعتی شدن است و این اقدام با همت مسئولان، مدیران و فرمانداران محقق شده و نتیجه یک کار تیمی است که با همه فراز و نشیب‌ها در حال توسعه در تمامی عرصه‌ها هستیم و معدل رو به رشدی داریم، بدان جهت که تغییرات را مردم احساس کرده و رضایت‌مندی و امیدبخشی در لایه‌های مختلف مشاهده می‌شود.
 
شریفی بیان کرد: مردم سیستان‌و‌بلوچستان به دولت سیزدهم و تیم کاری استان اعتماد کرده‌اند، در این زمینه یکی از اولویت‌های ما رشد نخبگان است تا در کلان کشور در جایگاه‌های بالا و تصمیم گیر به کارگیری شوند، لازمه این اقدام بالا بردن قدرت تحمل و همکاری برای رشد بوده و باید از حسادت‌های قومی پرهیز کنیم.
 
وی در ادامه گفت: باید قطار توسعه در سیستان‌و‌بلوچستان به سرعت به سمت و سوی صنعتی شدن و پیشرفت حرکت کند، نباید فرصت‌ها را از دست داد بلکه برای تغییر چهره استان باید همه با هم کمک کنیم، در این زمینه باید از سرمایه‌های اجتماعی و نخبگان کمک گرفت چرا که هر کدام از جوان‌ها یک افسر جنگ نرم هستند.
 

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان‌وبلوچستان با بیان برخی از ویژگی‌های ماه رجب، گفت: ایام رجبیه آماده شدن تزکیه نفس برای ورود به ماه شعبان و رمضان است.

انتهای پیام
captcha