گام نخست جهاد تبیین روایت درست است
کد خبر: 4195773
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
مدیر بنیاد مهدویت لرستان:

گام نخست جهاد تبیین روایت درست است

حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی نخستین گام در جهاد تبیین را روایت درست و بیان حقایق دانست و گفت: هدف جهاد تبیین روشنگری، بصیرت و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و ابزار آن رسانه است.

کارگاه اموزشی جهاد تبیینبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر بنیاد فرهنگی امام مهدی‌ موعود(عج) لرستان، امروز، چهارم بهمن‌ماه در کارگاه آموزشی «جهاد تبیین» شرکت‌های تابعه وزارت نفت لرستان که به میزبانی شرکت گاز استان برگزار شد، اظهار کرد: هدف جهاد تبیین روشنگری، بصیرت و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و ابزار آن رسانه است.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین نیازمند چندین اقدام از جمله ایجابی است، تصریح کرد: در جهاد تبیین نخستین گام اقدام ایجابی مانند روایت درست و بیان حقایق مورد نیاز است.

چراغی دومین اقدام در راستای جهاد تبیین را مجموعه اقدامات دفاعی دانست و گفت: از مصادیق اقدامات دفاعی در راستای جهاد تبیین می‌توان به خنثی کردن اثر تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم دشمن بر افکار و اذهان عمومی اشاره کرد.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان شبهه‌زدایی را دیگر اقدام دفاعی در راستای جهاد تبیین برشمرد و افزود: وقتی تسلط ما بر مباحث قوی باشد می‌توانیم غبار تشکیک و شبهه را از سیمای جامعه بزداییم. اقدام تهاجمی مؤثر از دیگر اقدامات‌ در راستای جهاد تبیین است؛ در اقدام تهاجمی می‌توان نقشه‌ها و برنامه‌ریزی‌های دشمن را تغییر داد.

چراغی با بیان اینکه امروز اقامه نماز و مهدویت یک راهبرد است و نیاز به تبیین دارد، گفت: با توجه به همگانی بودن مقوله‌های مهدویت و اقامه نماز باید اهمیت و جایگاه این دو را بیش از هر زمانی تبیین کرد. صاحبان بیان و اندیشه با گفتن و نوشتن، رسانه‌ها با تحلیل، تولید محتوا و انتشار آن و دستگاه‌های اجرایی متناسب با کارکرد خود باید به انجام این وظیفه الهی بپردازند.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال به ابتذال کشاندن نسل جوان و جداکردن آنان از معنویت است، اضافه کرد: نباید در مقابل توطئه‌های فرهنگی و جنگ نرم دشمن غافل بود.

انتهای پیام
captcha