تفکر در آفرینش انسان را از غفلت دور می‌کند
کد خبر: 4195624
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶
آیت‌الله سعیدی:

تفکر در آفرینش انسان را از غفلت دور می‌کند

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ماه رجب را فرصتی برای تفکر دانست و گفت: تفکر در آفرینش و نظم مخلوقات به انسان می‌فهماند که باطل آفریده نشده و نسبت به مسئولیت‌ها و مأموریت‌هایی که دارد بی‌تفاوت نمی‌شود.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در درس اخلاق مدیران آستان مقدس بانوی کرامت که امروز سوم بهمن‌ماه، در سالن محراب این حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از کار‌های ارزشمند در فرصت‌های ماه رجب تفکر در این امر است که انسان و این همه مخلوقات با این همه تفاوت و نظم باطل آفریده نشده‌اند.

وی افزود: خروجی تفکر در آفرینش مخلوقات این است که متوجه می‌شویم که این همه مخلوقات باطل آفریده نشده و آفرینش انسان هدف دارد و اگر به این نقطه برسیم آثار و برکات زیادی در زندگی انسان دارد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: نتیجه این تفکر این است که انسان هیچگاه از یاد خدا غافل نمی‌شود و نسبت به مسئولیت‌ها و مأموریت‌ها بی‌تفاوت نمی‌شود حتی اگر دوربین، مراقب و ناظری وجود نداشته باشد.

وی بیان کرد: مؤمن باید به‌گونه‌ای باشد که اگر یک‌لحظه غفلت، کم‌کاری و کوتاهی در ذهنش آمد به خدا فکر کند و حالت شرمندگی از نعمت‌ها و مسئولیت‌هایی که خدا به او داده است داشته باشد و آن‌گونه که سزاوار است به وظیفه خود عمل کند.

انتهای پیام
captcha