آزادی ۶۸۸ زندانی جرایم مالی و غیرعمد در استان اصفهان
کد خبر: 4195568
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳

آزادی ۶۸۸ زندانی جرایم مالی و غیرعمد در استان اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از آزادی ۶۸۸ زندانی مالی و جرایم غیرعمد استان در ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد.

اسدالله جعفری مدیرکل دادگستری استان اصفهانبه گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسدالله جعفری امروز سوم بهمن‌ماه در حاشیه نشست کارگروه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان، در تشریح عملکرد ستاد دیه اصفهان اظهار کرد: در ۱۰ ماه سال جاری با تلاش ستاد دیه، ۶۸۸ نفر از محکومان حبس غیربزهکار با مجموع بدهی بیش از ۶ هزار و 900 میلیارد ریال از زندان‌های استان اصفهان آزاد شدند که این مبلغ شامل اخذ گذشت از شکات، نقدینگی محکومان، پذیرش اعسار زندانیان، تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض از محل ستاد دیه و خیران بوده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال جاری شاهد رشد مبالغ حاصل از اخذ گذشت شکات، نقدینگی محکومان، تسهیلات بانکی و به‌طور ویژه، پذیرش اعسار محکومان بوده‌ایم.

رئیس‌ کل دادگستری استان اصفهان ضمن تشکر از مردم نیکوکار و نوعدوست استان که همواره در امور خیر و دستگیری از نیازمندان به‌ویژه مددجویان زندان پیشتاز بوده‌اند، از شکات و خواهان‌های پرونده‌های مربوطه که طلب خود را بخشیدند، به‌صورت ویژه تقدیر کرد و افزود: در فرایند رسیدگی به پرونده‌ها، بیش از ۲۵ درصد محکومیت در قالب اخذ تخفیف از اصل بدهی، کسر و قضات محاکم نیز با لحاظ شرایط طرفین دعوا و با در نظر گرفتن احقاق مطالبات حقوقی شاکیان پرونده، با قبول دادخواست اعسار یا تعدیل اقساط پرداخت، تقریباً ۶۰ درصد بدهی را بر عهده زندانیان نهادند و روند آزادی‌ها را تسریع بخشیدند.

وی یادآور شد: حضور مؤثر و مستمر و دیدارهای چهره‌ به‌ چهره قضات اجرای احکام مدنی و محاکم خانواده در بند ویژه محکومان مالی و بند نسوان و تأکیدات صورت‌گرفته در راستای پذیرش اعسار، رشد ۲.۳ برابری در پذیرش اعسار در ۱۰ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل و به‌تبع آن آزادی چشمگیر زندانیان محکومیت‌های مالی را رقم زده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفری در خصوص درآمد حاصل از برگزاری جشن‌های گلریزان نیز اعلام کرد: در سال جاری، وصولی گلریزان مبلغی بالغ بر ۵۴۰ میلیارد ریال بوده است که از رشد ۵۶ درصدی در مقایسه با سال گذشته حکایت دارد.

وی گفت: کمک‌های حضوری و غیرحضوری خیران حدود ۹۰ میلیارد ریال، شیوه‌نامه و خیران ستاد دیه کشور بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان در کنار سایر منابع، جمع کل مبالغ دریافتی ستاد دیه استان را در سال جاری به مبلغی بالغ بر ۸۱۲ میلیارد رسانده که در کشور بی‌نظیر است.

رئیس‌ کل دادگستری استان اصفهان در پایان ضمن تشکر از سازمان‌ها و نهادها و مردم نیکوکار و نوعدوست استان که همواره در امور خیر و دستگیری از نیازمندان به‌ویژه مددجویان زندان پیشتاز بوده‌اند، از رشد ۷۰ درصدی میزان وصولی گلریزان سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

انتهای پیام
captcha