دهه فجر؛ پدیده قابل تکریم و سرشار از برکات
کد خبر: 4195503
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
حشمت‌الله قنبری:

دهه فجر؛ پدیده قابل تکریم و سرشار از برکات

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت انقلاب اسلامی با بیان اینکه دهه فجر پديده‌اى قابل تكريم و سرشار از بركات است، گفت: انقلاب، هويت عظيم الهى، فرهنگى، مهاجم و مؤدب است، ما هرگز در موقعيت دفاعى و پدافندى قرار نداريم، حرف و سخن انقلاب در تمام دنيا پر مشترى است و به همين علت دشمنى نظام سلطه هم جدى‌تر و عميق‌تر و البته شكننده‌تر از قبل شده است.

جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت انقلاب اسلامی

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حشمت‌الله قنبری، رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت انقلاب اسلامی در چهارمین جلسه این ستاد که صبح امروز، سه‌شنبه سوم بهمن‌ در دفتر مرکزی این شورا برگزار شد، با تبریک سالگرد ولادت حضرت جوادالائمه(ع) گفت: چند نكته لازم به عرض و يادآورى است كار انقلاب آدم انقلابى مى‌خواهد و كار انقلابى با تمنا و گلايه‌مندى و توقع كردن سازگار نيست.

وی افزود: مطمئن باشيد دهه فجر گرامى داشته مى‌شود، چون پديده‌اى قابل تكريم و سرشار از بركاتى است كه نمى‌شود آنها را ناديده گرفت. سعادت ما است هر كارى كه زمين مانده برداريم و به مقصد برسانيم، ان‌شاالله بعدا در فرصت مناسب بايد آسيب‌شناسى كميته‌ها هم انجام شود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت انقلاب اسلامی اضافه کرد: انقلاب، هويت عظيم الهى، فرهنگى، مهاجم و مؤدب است، ما هرگز در موقعيت دفاعى و پدافندى قرار نداريم، حرف و سخن انقلاب در تمام دنيا پر مشترى است و به همين علت دشمنى نظام سلطه هم جدى‌تر و عميق‌تر و البته شكننده‌تر از قبل شده است و در نهايت بى‌عقلى و بلاهت سياسى و رسوايى كودک‌كشى و قتل و كشتار زنان را از مفاخر خودشان مى‌دانند و مى‌گويند و نفرت آنها در دل جهانيان در حال نهادينه شدن است.

قنبری اضافه کرد: همانطور كه عرض كردم ١٢ بهمن ماه سال ٥٧ حضرت امام خمينى(ره) با ورود به ايران مستقيماً از فرودگاه مهرآباد به بهشت زهرا رفت و با زيارت قبور شهيدان مظلوم انقلاب اسلامى دهه فجر آفرين خود را آغاز كرد. آنچه امام(ره) انجام داد معمارى يک سنت حسنه برگرفته از رسول خدا(ص) بود، او با زيارت شهيدان آغاز كرد، ما هم بايد همين راه را ادامه دهيم.

وی گفت: اين حرف كه در يكى از پنجشنبه‌هاى دهه فجر ضيافت لاله‌ها را برگزار مى‌كنيم، چون شب جمعه، شب زيارت اهل‌قبور است، توجيه مناسبى نيست.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اضافه کرد: بر اساس نص قرآن و محكم‌ترين روايات از ذوات مقدسه معصومين شهيدان اهل مقابر نيستند، مضجع آنها ميثاق دلدادگان راه خدابراى تداوم مجاهده است. از شهداى انقلاب اسلامى به شهداى دفاع مقدس، از آنجا به شهداى مدافع حريم و حرم اهل‌بيت(ع) و از شهداى مدافع حرم تا شهداى امروز جبهه مقاومت و شهداى امنيت و سلامت و خدمت، هميشه مضجع شهيدان الهام‌بخش مجاهدان و ملت بزرگ ايران بوده است.

وی بیان کرد: اگر بنا است كه روزى به عنوان ميهمانى لاله‌ها نامگذارى شود، همان روزى بايد باشد كه امام(ره) به مهمانى آنها رفت، ١٢ بهمن اوج شكوهمندى و نشان اعجاز شهيدان انقلاب اسلامى بود. اگر در مسير تكريم شهيدان والامقام در اين روز مانعى وجود دارد آن را برداريم، مقدماتى لازم دارد فراهم بياوريم. اگر لازم است، عادتى را تصحيح كنيم، تغيير پيدا كنيم، شكوه روز آغازين دهه فجر با حضور گسترده در كنار مزار شهيدان موتور محركه 10 روز گراميداشت ايام الله مباركه فجر است.

قنبری گفت: نكته دومى را كه به نظر بنده نيازمند بازنگرى است و عملياتى كردن آن هم هزينه و زحمتى ندارد برنامه‌هاى ساعت ورود امام خمينى(ره) به فرودگاه مهرآباد است، به درستى و متأثر از ذوق هنرمندانه خدمتگزاران دهه فجر در آن ساعت زنگ مدرسه‌ها، سوت قطارها و كشتی‌ها، ناقوس كليساها ومعابد به صدا در مى‌آيد خيلى هم كار خوبى است اما مساجد خواستگاه انقلاب اسلامى و محل تكبير و تحليل‌هايى بود كه اتقلاب را پديد آورد و به ثمر نشاند، چرا نبايد در همان ساعت از مأذنه همه مساجد كشور بانگ تكبير و لا اله الا الله بلند نباشد؟

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر گفت: اين كار فضاى كشور را روحانى و معنوى مى‌كند، هيچ زحمت خاصى هم ندارد خادمين مساجد، بسيجيان مساجد با اختصاص يک دقيقه از وقتشان، ايران را پر از نسيم دل‌انگيز تكبير مى‌كنند.

وی با اشاره به مردمى كردن و مردمى بودن راهپيمايى ٢٢ بهمن، تأکید کرد: نيروهاى مسلح مغز و جنس ناب مردم هستند، دولت‌ها هم ميثاق خدمتكارى داده‌اند. مشكل اين است كه تنگناها خوب تبيين نمى‌شود و عارضه‌هاى جانبى هم به ابهامات دامن مى‌زند.

انتهای پیام
captcha