۱۱ مسجد پذیرای معتکفین در بندرانزلی می‌شوند
کد خبر: 4195472
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

۱۱ مسجد پذیرای معتکفین در بندرانزلی می‌شوند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرانزلی از پیش‌بینی 2 مسجد ویژه اعتکاف مادران و دختران در بندرانزلی خبر داد و گفت: امسال در مجموع ۱۱ مسجد پذیرای معتکفین در این شهرستان هستند.

اعتکاف

حجت‌الاسلام والمسلمین یونس علیپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرانزلی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به آمادگی انزلی برای برگزاری مراسم اعتکاف اظهار کرد: انسان در گریز از هوای نفس و فرار از اشتغالات زندگی روزمره در طریقت انس با معبود همواره نیازمند خلوتی است تا در انزوای وجود خویش در آثار صنع پروردگارش با دیده عبرت بیندیشد و با سوز دل و اشک دیده، باطن خود را از زنگار گناهان بشوید و خانه دل را مصفای حضور خالق هستی بخش سازد و اعتکاف زمینه چنین خلوتی را فراهم می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی افزود: اعتکاف عبارت است از اقامت در مسجد برای عبادت، طی سه روز متوالی که برای انجام آن شرایط این فریضه دینی باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه اگر ارکان این عبادت به طور عمد یا سهو رعایت نشود اعتکاف باطل می‌شود، گفت: ارکان اعتکاف عبارتند از نیت اعتکاف، توقف در مسجد جامع شهر یا مساجد چهارگانه معروف، کمتر از سه روز نبودن اعتکاف همچنین روزه‌دار بودن معتکف در این ایام از ارکان اعتکاف هستند.

علیپور با تأکید بر اینکه اعتکاف در اصل یک عمل مستحبی است ولی در صورت نذر واجب می‌شود، تصریح کرد: هرگاه با رعایت این ارکان اعتکاف داشته باشیم، صحیح است و زمان خاصی برای آن قید نشده ولی بیشترین ایامی که اعتکاف انجام می‌شود، دهه آخر ماه مبارک رمضان همچنین سه روز ایام البیض مصادف با ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب است که اعتکاف در این ایام بسیار سفارش شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه امسال این ایام از پنج بهمن‌ماه آغاز می‌شود، تصریح کرد: اعتکاف در ماه مبارک رجب قبل از اذان صبح روز میلاد حضرت علی(ع) آغاز و بعد از نماز مغرب و عشای روز وفات حضرت زینب(س) به اتمام می‌رسد و امسال ۱۱ مسجد برای حضور معتکفین در شهرستان بندرانزلی پیش‌بینی شده است.

وی از برگزاری اعتکاف ویژه مادران و دختران در این شهرستان برای اولین بار خبر داد و گفت: مسجد آقا سیدنجفی غازیان و همچنین مسجد امام علی باغ زمانی بندرانزلی برای اعتکاف مادران و دختران پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: مسجد گلشن ویژه دختران و مسجد ولیعصر(عج) ویژه پسران دانش‌آموز، مسجد موسی بن جعفر و مسجد جامع در دو قسمت بانوان و آقایان، دو مسجد پیامبر اعظم(ص) برای آقایان در شهرک شهید نامجو و مسجد امام حسن مجتبی(ع) در شهرک شهید رجایی ویژه پرسنل و خانواده‌های نیروی دریایی است.

علیپور با بیان اینکه اعتکاف در مساجد روستایی نیز برگزار می‌شود، گفت: مسجد جامع سنگاچین، مسجد ۱۲ امام لیجارکی همچنین مسجد جامع بشمن برای معتکفین در این روستاها پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha