تخصیص سه هکتار از املاک مجموعه اوقاف به طرح ملی مسکن
کد خبر: 4195284
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
در انعقاد تفاهم‌نامه اداره‌کل اوقاف و بنیاد مسکن گلستان انجام شد

تخصیص سه هکتار از املاک مجموعه اوقاف به طرح ملی مسکن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل اوقاف استان و بنیاد مسکن گفت: طی این تفاهم‌نامه الحاق املاک بافت، سه هکتار از املاک مجموعه اوقاف به طرح ملی مسکن اختصاص یافت.

تأمین زمین مسکن برای اقشار کم درآمد از محل اراضی موقوفهبه گزارش ایکنا از گلستان، تفاهم‌نامه همکاری اداره‌‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان امروز، 2 بهمن ماه با حضور مدیران کل دو مجموعه در اداره‌‎‌کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان منعقد شد.

حجت‌الاسلام حسین مهدیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ضمن تبریک ایام رجبیه و ولادت امام جوادالائمه(ع)، گفت: در این کارگروه تفاهم‌نامه بین بنیاد مسکن و اداره‌‌کل اوقاف و امور خیریه استان در جهت تعیین تکلیف املاک، طرح ملی مسکن و بهره‌مندی مردم از اختیارات این دو مجموعه منعقد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه این تفاهم‌نامه در راستای تفاهم‌نامه کشوری است، اظهار کرد: الحاق املاک بافت، تخصیص سه هکتار از املاک مجموعه اوقاف به طرح ملی مسکن و تثبیت املاک موقوفه که در ید بنیاد مسکن بوده از جمله مفاد این تفاهم‌نامه بود.

سیدمحمد حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان، با بیان‌ اینکه این کارگروه مشترک از سال گذشته در حال برگزاری بوده، گفت: در این جلسه عملکرد 10 ماهه جمع‌بندی شد و در سطح شهرستان‌هایی که زیر 25 هزار نفر جمعیت دارند، املاک موقوفه مستندسازی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با اشاره بر اینکه در راستای مستندسازی گام‌های مؤثری برداشته شده است، تصریح کرد: در نظر داریم تا پایان سال با همکاری اداره ثبت اسناد استان، مقدار سهمیه‌ای که برای استان پیش‌بینی شده‌ است را مستندسازی کنیم.

حسینی تعیین تکلیف تصرفاتی که در اختیار اداره کل اوقاف و امورخیریه استان گلستان بود را از دیگر محورهای جلسه برشمرد و افزود: 63 قطعه زمین به مساحت 7 هکتار در روستاها بررسی شد تا به‌صورت رایگان در اختیار اداره اوقاف و امور خیریه استان قرار بگیرد.

وی از تأمین زمین از محل اراضی موقوفه توسط اداره کل اوقاف و امورخیریه خبر داد و گفت: در سه شهرستان حدود سه هکتار اراضی شناسایی شده تا با امضای تفاهم‌نامه به منظور تأمین مسکن برای اقشار کم درآمد و نیازمند به محدوده روستا ملحق شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: طی این تفاهم‌نامه قرار شد تا اراضی موقوفه توسط اداره کل اوقاف و امورخیریه در سطح شهر نیز معرفی شود و با بررسی و مشارکت این دو نهاد در جهت ساخت مسکن به کار گرفته شود.

انتهای پیام
captcha