حضور مبلغان ملی و بین‌المللی در مراسم اعتکاف کرمان
کد خبر: 4195023
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

حضور مبلغان ملی و بین‌المللی در مراسم اعتکاف کرمان

دبیر ستاد اعتکاف استان کرمان با اشاره به حضور مبلغین بومی در مساجدی که اعتکاف را برگزار می‌کنند، گفت: ۳۳۰ مبلغ بومی، حدود ۳۰ نفر از مبلغین کشوری از مشهد و قم و همچنین ۴ نفر از مبلغان بین‌المللی اروپایی هم‌زمان با ایام اعتکاف در کرمان حضور دارند.

دیدار اعضای ستاد اعتکاف استان با امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام اسماعیل قلی‌زاده، دبیر ستاد اعتکاف استان کرمان امروز، اول بهمن‌ماه در دیدار اعضای ستاد اعتکاف استان با امام جمعه کرمان، از آماده‌سازی ۳۶۲ مسجد در سراسر استان برای برگزاری مراسم اعتکاف خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۹۶ مسجد ویژه بانوان، ۶۶ مسجد ویژه آقایان، ۹۲ مسجد ویژه دانش‌آموزان و هفت مسجد نیز ویژه دانشجویان است.

وی افزود: یک بسته پیشنهادی ۲۱ موردی به تمام شهرستان‌ها ارائه شده که هر شهرستان می‌تواند به انتخاب خود این برنامه‌ها را اجرا کند که استقبال از معتکفان، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، پخش مستند‌های تأثیرگذار، روایتگری دانش‌آموزی و... از جمله این برنامه‌ها است و برای اینکه این برنامه‌ها با استقبال مواجه شود در پایان عملکرد مساجد ارزیابی و مساجد برتر در برگزاری مراسم اعتکاف معرفی می‌شوند.

دبیر ستاد اعتکاف استان با اشاره به حضور مبلغین بومی در مساجدی که اعتکاف را برگزار می‌کنند، اظهار کرد: ۳۳۰ مبلغ بومی، حدود ۳۰ نفر از مبلغین کشوری از مشهد و قم و همچنین ۴ نفر از مبلغان بین‌المللی اروپایی هم‌زمان با ایام اعتکاف در کرمان حضور دارند.

حجت‌الاسلام سعید شهابی، رئیس سازمان تبلیغات استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به شرکت ۴۰ هزار کرمانی در مراسم اعتکاف سال گذشته، گفت: سعی کردیم برای برگزاری مراسم از ظرفیت خیرین هم استفاده کنیم تا کسی به دلیل مشکل مالی از این مراسم معنوی محروم نشود.

انتهای پیام
captcha