شب شعر پروانه‌های علوی برگزار شد
کد خبر: 4194922
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱
با تقدیر از مجاهدت‌های پدر شعر آیینی کشور؛

شب شعر پروانه‌های علوی برگزار شد

شب شعر پروانه‌های علوی و جشن شصت سالگی انجمن ادبی محیط با حضور اساتید و شاعران آئینی کشور و تقدیر از سال‌ها مجاهدت استاد محمدعلی مجاهدی، پدر شعر آیینی کشور در قم برگزار شد.

شب شعر پروانه‌های علوی برگزار شدبه گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، به همت دبیرخانه شعر آئینی با مشارکت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و جمعی از دستگاه‌های اجرایی استان، شب شعر پروانه‌های علوی و جشن شصت سالگی انجمن ادبی محیط با حضور استاد محمدعلی مجاهدی(پروانه) و اساتید ادبی و شاعران آئینی سراسر کشور و جمعی از مسئولان فرهنگی استان قم در تالار فرهنگ و هنر برگزار شد.

استاد محمد علی مجاهدی در سخنانی بیان کرد: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که این توفیق را به من داد تا ۶۰ سالگی انجمن ادبی محیط را ببینم و امیدوارم بتوانیم در روز حشر، در محضر امیرالمومنین(ع) سربلند باشیم، ۶۰ سال به پرورش استعداد‌های شگفت کشور در زمینه شعر آئینی پرداختیم و تمام این سال‌ها جلسات انجمن ادبی محیط به همت شاعران عزیز برگزار شد.

در بخشی از این برنامه نیز تعدادی از شاعران حضرات آل‌الله(ع) به شعرخوانی و بیان خاطرات حضور خود در انجمن ادبی محیط پرداخته و در ادامه از اعضای فعال انجمن تقدیر شد. در پایان برنامه نیز از استاد مجاهدی، پدر شعر آیینی کشور به پاس تلاش‌های ۶۰ ساله و تربیت شاعران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تقدیر شد.

همچنین در این مراسم مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم نیز به نمایندگی از دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، لوح تقدیر و هدیه ویژه‌ای را به محمدعلی مجاهدی، پدر شعر آیینی کشور اهدا کرد.

متن تقدیرنامه مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به شرح زیر است:

«جناب استاد آقای دکتر محمدعلی مجاهدی (پروانه)

انسان‌های بزرگ و کار‌های اساسی گویی برای هم آفریده شدند. در این میان بنیان‌گذاری، تأسیس و کاشت یک نهال و مراقبت مداوم از آن برای رشد و ثمردهی، نیازمند دوراندیشیِ شناخت اهمیت و ضرورت موضوع، و اراده راسخ برای مداومت بر آن است. قیمت این امر زمانی دوچندان می‌شود که در حوزه فرهنگ، کار‌ها دیربازده و به دور از منفعت‌های دنیوی است.

تأسیس و مدیریت «انجمن ادبی محیط» در جوانی، جلوه‌ای از این دوراندیشی و اراده پایدار است. حرکتی که بعد‌ها با راه‌اندازی «انجمن شعر و قصه» نمایی دیگر می‌یابد. سکونت و فعالیت اهالی فکر و فرهنگ در شهر زادگاهشان، موجب غنابخشی به هویت شهری و خوشه‌چینی جوانان و علاقه‌مندان و مجموعه‌های متنوع از این سرمایه‌های گران‌بها می‌شود؛ چنانکه محافل ادبی کتابخانه‌های عمومی استان قم، و در جغرافیایی وسیع‌تر، محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در مناسبت‌های گوناگون از آن استاد ارجمند بهره‌ها برده‌اند.

اینجانب به مناسبت شصتمین سالگرد شکل‌گیری «انجمن ادبی محیط»، ضمن قدردانی از بیش از ۶ دهه تلاش و مجاهدت آن پروانه شمع اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، از خداوند مهربان سلامتی جنابعالی و دوام توفیقات در ترویج شعر و ادبیات آئینی را خواستارم.

مهدی رمضانی، دبیرکل»

یادآور می‌شود، محمدعلی مجاهدی، پدر شعر آیینی کشور و دبیر دائمی دبیرخانه شعر آیینی است که در سال‌های گذشته ارتباط مؤثری در شکل‌گیری محافل ادبی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، سلسله نشست‌های آسیب شناسی شعر آیینی و برگزاری کنگره شعر زلال قریحه داشته است.

انتهای پیام
captcha