بهره‌مندی ۱۶ هزار دانش‌آموز خراسان‌رضوی از طرح «نیمروز در بهشت»
کد خبر: 4194716
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶

بهره‌مندی ۱۶ هزار دانش‌آموز خراسان‌رضوی از طرح «نیمروز در بهشت»

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: از ابتدای سال تحصیلی تا به امروز حدود ۱۶ هزار دانش‌آموز در خراسان‌رضوی از طرح «نیمروز در بهشت» بهره‌مند شدند.

ااسماعیل اصغرزاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضویاسماعیل اصغرزاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص طرح «نیمروز در بهشت» ویژه دانش‌آموزان خراسان رضوی، اظهار کرد: یکی از طرح‌های جذاب و پرمحتوای اداره‌کل قرآن آموزش و پرورش که مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است، طرح «نیمروز در بهشت» است که با صبحانه متبرک امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی آغاز شده و برنامه‌هایی همچون زیارت، حلقه معرفتی و تربیتی، امام‌شناسی و... را شامل می‌شود. این استقبال به‌گونه‌ای بوده است که هر ماه که برای ثبت‌نام ماه آینده ظرفیت در سامانه باز می‌شود، در کمتر از نصف روز کل ظرفیت یک ماه ثبت‌نام شده و برنامه آن ماه بسته می‌شود. 

وی ادامه داد: باتوجه به استقبال مدارس و دانش‌آموزان و همچنین طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اجرای این طرح تا ماه مبارک رمضان ادامه دارد. روزانه حدود 220 دانش‌‌آموز طی این طرح به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند و طبق برنامه‌ها از این طرح استفاده کرده و زیارت متفاوتی را تجربه می‌کنند. این طرح از شنبه تا چهارشنبه برای مدارس عادی فعال بوده و پنجشنبه‌ها ویژه مدارس خاص است که توسط خود آستان قدس رضوی اجرا و برنامه‌ریزی شده است. 

اصغرزاده بیان کرد: بنابراین با توجه به این 5 روزی که در هفته برای دانش‌آموزان عادی اختصاص داده شده است، از ابتدای سال تحصیلی تاکنون حدود 16هزار دانش‌آموز از این برنامه بهره‌مند شده‌اند. البته این امر توسط آستان قدس رضوی پشتیبانی شده و با توجه به اولویت‌های آموزشی، تربیتی و اعتقادی که آستان قدس رضوی دارد، هزینه این طرح را تقبل کرده است و قاعدتاً هزینه‌ای توسط آموزش و پرورش نیز اخذ نمی‌شود. فلذا اگر هزینه اندکی از دانش‌آموزان گرفته می‌شود، صرفاً برای هزینه رفت و آمد به حرم مطهر رضوی بوده و جنبه دیگری ندارد. 

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: این طرح صرفاً برای زیارت برنامه‌ریزی نشده است و برنامه‌های فرهنگی، تربیتی، اعتقادی برای دانش‌آموزان طراحی شده است که توسط مربیان تربیتی این طرح با همکاری دانش‌آموزان در خود حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود.

وی گفت: این برنامه‌ها در قالب کارگاه‌های تربیتی، حرم‌شناسی و فعالیت‌های اجتماعی داخل حرم مطهر رضوی تبیین شده است که همین برنامه‌ها مجموعه‌ای از معارف رضوی را به نسل نوجوان منتقل می‌کند، البته این برنامه‌ها باعث می‌شود که دانش‌آموزان معرفت خاصی به امام رضا(ع) پیدا کنند و زیارت متفاوتی را آغاز کنند. 

انتهای پیام
captcha