میزبانی از 47000 معتکف در مساجد خراسان
کد خبر: 4194506
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

میزبانی از 47000 معتکف در مساجد خراسان

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: 685 مسجد در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی میزبان بیش از 47000نفر معتکف خواهند بود.

اعتکافحجت‌الاسلام امیرحسین احمدنیا، معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، ضمن بیان اهمیت اعتکاف در ارتقای معنوی جامعه، اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف از جمله فرصت‌های ویژه برای مردم جامعه اسلامی است تا مردم عزیز بتوانند با حضور در خانه‌های خدا و خلوت با خداوند به خودسازی و ارتقای معنوی مشغول شوند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف همچون سال‌های گذشته در مساجد استان‌های خراسان، ادامه داد: در سال جاری با استقبال بسیار پرشور مردم عزیز شاهد افزایش کمی و کیفی اعتکاف خواهیم بود. 685 مسجد در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی اعتکاف برگزار خواهند نمود که از این میزان291 مسجد در مشهد است و این مساجد مجموعا میزبان بیش از 47000 نفر معتکف خواهند بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با تاکید بر اهمیت حضور نوجوانان و جوانان در مراسم معنوی اعتکاف، بیان کرد: امسال 304 مسجد میزبان دانش‌آموزان و دانشجویان استان‌های خراسان خواهند بود.

احمدنیا، همچنین از سه برنامه جدید در مراسم اعتکاف امسال خبر داد و تصریح کرد: اعزام سخنران و مربی تخصصی جهاد تبیین و انقلاب اسلامی، کودک و نوجوان، سبک زندگی اسلامی و سواد رسانه توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد، انتشار ویژه‌نامه برخط محتوایی اعتکاف در سامانه «مسجدنا» و تاکید بر اجرای پویش تمنای باران و قرائت دعای نوزدهم صحیفه سجادیه از جمله برنامه‌های اعتکاف امسال خواهد بود.  

گفتنی است، علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این مراسم معنوی می‌توانند به مساجد محله خود مراجعه کنند. ضمن اینکه لیست مساجدی که امسال پذیرای معتکفان هستند، در این آدرس: masjedona.ir/e قابل مشاهده است.

انتهای پیام
captcha