فعالیت‌های درمانی در مساجد نمونه‌ای از محله اسلامی است
کد خبر: 4194395
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳

فعالیت‌های درمانی در مساجد نمونه‌ای از محله اسلامی است

آیین افتتاحیه و بهره‌برداری مرکز درمانی عمومی و تخصصی مسجد حضرت رسول اعظم(ص) اهواز، امروز، 27 دی‌ماه با حضور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان برگزار شد.

سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان، امروز، 27 دی‌ماه در آیین افتتاحیه و بهره‌برداری مرکز درمانی عمومی و تخصصی مسجد حضرت رسول اعظم(ص) اهواز، فعالیت درمانگاه عمومی و تخصصی در مسجد را نمونه‌ای از یک محله اسلامی دانست و گفت: اینکه یک مسجد بتواند امور مربوط به بهداشت و درمان محله را نیز تسهیل کند یک الگو است. ان‌شاءالله این درمانگاه بتواند در عرصه‌های مختلف بهداشت و درمان خدمات بدهد و بتوانیم این الگو  را در استان توسعه بدهیم.

وی با اشاره به حمایت‌های علی مطوری، خیر و واقف مسجد حضرت رسول اعظم(ص) اظهار کرد: این نهمین کلینیک درمانی است که با همکاری بسیج راه‌اندازی شده است. در همین زمینه در قلعه چنعان، ملاشیه، عین دو، پردیس و منبع آب کارهای بزرگی انجام شده که مرکز درمانی کوت عبدالله که در حال توسعه است، از همین جمله است.

شاهوارپور با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این مراکز پوشش خلأهای موجود است، افزود: خسرج حمیدیه یک منطقه روستایی است که یک کلینیک درمانی در آنجا نیز راه‌اندازی شد.‌ این مرکز از نظر درآمد منفی است، اما با هدف خدمت‌رسانی در حال فعالیت است. 

علی مطوری، بانی مسجد و درمانگاه حضرت رسول اعظم(ص) اهواز نیز در این آیین با اشاره به آیه 105 سوره توبه «وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ وَسَتُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ؛ و بگو: عمل کنید یقیناً خدا و پیامبرش و مؤمنان اعمال شما را می‌بینند، و به‌زودی به‌سوی دانای نهان و آشکار بازگردانده می‌شوید، پس شما را به آنچه همواره انجام می‌دادید، آگاه می‌کند.» گفت: پیام آیه این است که عمل کنید، شعار ندهید و شعارها را در عمل محقق کنیم. چه خوب است که این اعمال در جهت رضای خدا و بندگان نیازمند او باشد.

وی توضیح داد: زمین مسجد و مجموعه‌های مرتبط به آن در سال ۸۵ خریداری و در اوقاف اهواز، وقف‌نامه آن نوشته شد. مراسم کلنگ‌زنی مسجد با حضور علما و مردم صورت گرفت. این مسجد، مرکز خیریه، دارالایتام، کتابخانه عمومی، دفتر ازدواج و درمانگاه خیریه همگی مزین به نام حضرت رسول اعظم(ص) هستند و همگی این کارها برای خداست. هر قدمی برداشته می‌شود خدا باید در آن احساس شود و هر چه برای خداست رشد و نمو پیدا می‌کند.

مطوری گفت: برای راه‌اندازی درمانگاه خیریه، با مسئول مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان استان هماهنگی و تغییرات متناسب با محل درمانی در زمین و محل مورد نظر ایجاد شد. امیدوارم آزمایشگاه، رادیولوژی و آنچه یک درمانگاه کامل نیاز دارد در آینده محقق شود و خدا را بر این توفیق شاکرم.

انتهای پیام
captcha