کنترل آسیب‌های اجتماعی با اجرای طرح نماد در سیستان‌و‌بلوچستان
کد خبر: 4194351
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

کنترل آسیب‌های اجتماعی با اجرای طرح نماد در سیستان‌و‌بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان‌و‌بلوچستان گفت: در طرح نماد به‌دنبال رصد، پایش و کنترل آسیب‌های اجتماعی در حوزه دانش‌آموزی هستیم و باید تربیتی اتفاق افتد که خود دانش‌آموزان سفیران سلامت در ابعاد مختلف آن شوند.

کنترل آسیب‌های اجتماعیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان، حسن بروشکی، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان شامگاه سه‌شنبه، 26 دی‌ماه، در جلسه کمیته استانی علمی، اجرایی طرح نماد اظهار کرد: دستگاه تعلیم و تربیت بر حسب وظیفه ذاتی خود طرح نماد را با جدیت و حساسیت خاصی دنبال کرده و کمیته‌های اجرایی آن در شهرستان‌ها و مناطق فعال و موضوعات را رصد و پایش می‌‌کنند.
 
وی افزود: از آنجایی که براساس قانون مصوب، در این طرح به‌طور هم‌زمان ۹ دستگاه و مجموعه سازمانی مشارکت دارند؛ می‌طلبد تا موضوع تعامل و هم‌افزایی بیش از پیش آنان پای کار آید و در مسیر تحقق اهداف این طرح کمک‌یار آموزش و پرورش باشند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: در کف مدرسه و کلاس درس خوشبختانه همه اجزا و عناصر اعم از مدیر، معاون، مربی پرورشی، مربی بهداشت و مشاور در طرح نماد، فعالیت و مشارکت دارند؛ چرا که آنان دلسوزان نظام آموزشی و سرنوشت و آینده دانش‌آموزان هستند.
 
بروشکی بیان کرد: در این طرح به‌دنبال رصد، پایش و کنترل آسیب‌های اجتماعی در حوزه دانش‌آموزی هستیم و اعتقاد داریم باید تربیتی اتفاق افتد که خود دانش‌آموزان سفیران سلامت در ابعاد مختلف آن شوند.
 
وی افزود: دستگاه تعلیم و تربیت به‌صورت تخصصی در مقوله روانی و اجتماعی حوزه دانش‌آموزی فعالیت کرده و برنامه عملیاتی خود را دنبال و مستمر، پایش می‌کند، در مبحث ارجاعات مورد نظر به دیگر دستگاه‌ها، لازم است حمایت و همراهی از سوی آنان در این مقوله به جد وجود داشته باشد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: خط ملی نماد ۱۵۷۰ به‌طور مستمر و در ساعات مشخص شده در طی روز در مرکز مشاوره، فعال و پاسخگوی مطالبات، سؤالات و مشکلات مطرح شده خواهد بود.
 
در ادامه جلسه معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سیستان‌وبلوچستان نیز با تأکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌های ذیربط در طرح نماد با آموزش و پرورش اظهار کرد: طرح نماد طرحی مهم و تأثیرگذار در بدنه دستگاه تعلیم و تربیت و به‌ویژه در بین دانش‌آموزان خواهد بود و می‌تواند آثار مطلوبی در سطح جامعه از خود به‌جای گذارد.
انتهای پیام
captcha