دعوت از 45 قاری قرآن البرزی در مراسم اعتکاف
کد خبر: 4194229
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳

دعوت از 45 قاری قرآن البرزی در مراسم اعتکاف

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به اینکه مراسم معنوی اعتکاف در 100 مسجد شهری و روستایی برگزار خواهد شد، گفت: به‌منظور برپایی کرسی تلاوت مجلسی در این مساجد 45 قاری دعوت شده‌اند.

مراسم اعتکاف

حجت‌الاسلام مهدی ولائی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌و‌گو با ایکنا از البرز، از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 100 مسجد شهری و روستایی استان خبر داد و گفت: علاوه بر مساجد شهری و روستایی، مساجد دانشگاه‌ها نیز با حضور دانشگاهیان اقدام به برگزاری اعتکاف می‌کنند.

وی افزود: تجربه نشان داده است که نوجوانان و جوانان از این مراسم معنوی استقبال بسیار خوب دارند که این زمان بهترین فرصتی است که بتوان آنان را بیش از پیش با مباحث اعتقادی آشنا کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز اعتکاف را مراسمی اعتقادی و فردی دانست و بیان کرد: تمام هدف این است که متعکفان فرصتی آرام و خلوت برای مناجات با خداوند متعال داشته باشند و از این زمان برای قرب‌ الهی استفاده کنند، اما در کنار این خلوت و مناجات برنامه‌هایی همچون سخنرانی، مداحی، پاسخ به شبهات، پرداختن به جایگاه بانوان در اجتماع، قرائت دعاهای مخصوص اعتکاف و... در نظر گرفته شده است.

ولائی‌برحق با اشاره به برپایی کرسی تلاوت مجلسی در مراسم اعتکاف امسال گفت: پیش‌بینی ما این است که این محفل قرآنی در تمام مساجد درنظر گرفته شده برگزار شود. برای انجام این محفل قرآنی از 45 قاری خوش‌خوان نیز دعوت شده است. همچنین مبلغان آموزش قرآن را در حد ضرورت در دستور کار دارند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام مراسم معنوی اعتکاف آغاز شده و زمانی برای اتمام در نظر گرفته نشده و مساجد تا تکمیل ظرفیت فرصت ثبت‌نام دارند، اظهار کرد: معتکفان زمان حضور در مراسم کارت ورود به مسجد و لوازم ضروری و شخصی همچون پتو، لیوان، قاشق را همراه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha