رویداد «رشدآوند» پاسخی به دغدغه خانواده‌های امروزی است
کد خبر: 4194159
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

رویداد «رشدآوند» پاسخی به دغدغه خانواده‌های امروزی است

مدیرعامل مجموعه شتاب‌دهنده استعداد اوجمان با اشاره به هدف رویداد ملی «رشدآوند» گفت: دغدغه خانواده‌های امروزی، رشد فرزندانشان در زمینه مهارت‌آموزی و مسائل تربیتی و معنوی است که «رشدآوند» با غنی‌تر کردن رابطه میان خانه، مسجد و مدرسه می‌تواند به این دغدغه پاسخ دهد.

سیدهادی حسینی اصل مدیرعامل مجموعه شتاب‌دهنده استعداد اوجمان«رشدآوند» عنوان رویدادی ملی با محوریت گردآوری ایده‌ها و الگوهای موفق تقویت تعامل خانواده‌ها با مسجد و مدرسه بوده که به همت خانه فناوری‌های فرهنگی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در حال برگزاری است. همه افراد، گروه‌ها و مجموعه‌هایی که صاحب تجربه موفق یا ایده قابل اجرا در این زمینه هستند، تا پایان دی‌ماه جاری می‌توانند با مراجعه به نشانی  http://kariznegar.ir/karizman/40، این تجربه‌ها یا ایده‌ها را ثبت کنند و از جوایز پیش‌بینی‌شده بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام سیدهادی حسینی اصل، مدیرعامل مجموعه شتاب‌دهنده استعداد اوجمان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان با اشاره به برگزاری این رویداد، به بیان اهمیت رشد افراد در ابعاد گوناگون پرداخت و اظهار کرد: انسان‌ها به دنبال رشد هستند و آن را برای اعضای خانواده و به‌ویژه فرزندان خود ضروری می‌دانند. خداوند متعال رشد را به دو شکل معرفی می‌کند و در قرآن کریم به تزکیه، تربیت و پرورش در کنار تعلیم و آموزش اشاره شده است؛ بنابراین ما از تعبیر وزارت آموزش و پرورش استفاده می‌کنیم.

وی آموزش مهارت و دانش را در کنار مسائل تربیتی و معنوی، دو بال رشد فرزندان در خانواده‌ها دانست و افزود: دغدغه خانواده‌های امروزی، رشد فرزندان در این دو جنبه است. پس ضرورت دارد افراد در خصوص غنی‌تر کردن مثلث خانه، مسجد و مدرسه، ایده‌پردازی کنند تا بتوانیم رابطه اضلاع این مثلث را پررنگ‌تر کنیم.

مدیرعامل مجموعه شتاب‌دهنده استعداد اوجمان با اشاره به ویژگی‌های یک ایده مطلوب بیان کرد: اساساً یک ایده مطلوب و مناسب در گام اول باید حداقل به سه سؤال پاسخ دهد‌؛ اینکه قرار است چه مسئله و مشکلی را از چه افرادی و با چه راهکاری حل کند؟ ما در ایده‌پردازی باید به دنبال نقاطی باشیم که با نیازهای اساسی و مشکلات اصلی نوجوانان تلاقی کند؛ در این صورت سه‌گانه خانه، مدرسه و مسجد به‌ شکل غیرمستقیم و در گستره بیشتری توسعه پیدا می‌کند.

وی در خصوص داوری ایده‌ها و نکات قابل توجه در کسب امتیاز گفت: در مقام داوری، ایده‌هایی واجد امتیاز می‌شوند که اولاً مسئله‌‌ای را حل کنند؛ ثانیاً قابلیت تکثیر و تعمیم داشته باشند و دیگران نیز بتوانند آن را اجرا کنند و ثالثاً ایده قابلیت اجرا و تاب‌آوری اقتصادی داشته باشد و خود فرد ارائه‌دهنده یا تیم او انجام داده باشند.

حسینی اصل توضیح داد: داشتن پشتوانه علمی و منطقی در مقام شناخت مسئله و بیان راهکار، دارا بودن وجهی از خلاقیت و نوآوری و تناسب با زیست‌بوم فرهنگی کشور، درگیر کردن بیشتر نوجوان در طول سال و حتی چندین سال و سهولت در استفاده خصوصاً بهره‌گیری از فناوری‌های روز نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که می‌تواند در کسب امتیاز برای یک ايده مؤثر باشد.

وی با تأکید بر محوریت رویداد ملی «رشدآوند» ادامه داد: محوریت این رویداد، تقویت رابطه مدرسه و مسجد با خانه است و ایده‌ها باید بتوانند بر این رابطه متمرکز شوند. کشف مسئله و مأموریت ما در زندگی دارای اهمیت است؛ از همین‌رو ایده‌پردازان این رویداد حتی اگر حائز رتبه‌ نیز نشوند، می‌توانند از خدمات مجموعه اوجمان در فضای سنجش شخصیت و استعداد، شناخت نقاط قوت و ضعف شخصیت و اولویت‌های تحصیلی، شغلی و مهارتی استفاده کنند.

مدیرعامل مجموعه شتاب‌دهنده استعداد اوجمان با ذکر نکاتی درباره نحوه ارائه ایده‌ها تصريح کرد: سعی کنیم ایده ما در مقام ارائه، ضمن رعایت اصول، ساده بیان شود تا یک کودک دبستانی نیز با شنیدن آن بتواند متوجه مفهوم شود. غیرمنتظره بودن یک ایده به‌ویژه در جلسه داوری نیز می‌تواند مؤثر باشد. ارائه آمار و ارقام هم نکته دیگری‌ست که شرکت‌کنندگان باید به آن توجه کنند و اعتبار و استناد مطالب در ارائه یک ایده نباید فراموش شود. همچنین، هنگام ارائه ایده، علاوه بر منطق، احساسات افراد نیز باید درگیر شود. آنها باید بتوانند ایده خود را در قالب یک داستان تعریف کنند و با بیان داستانی کوتاه به مسئله و مشکل بپردازند.

انتهای پیام
captcha