استقبال ۱۱۰ هزار دانش‌آموز از طرح قرآنی «شهید عاصمی»
کد خبر: 4194122
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۴

استقبال ۱۱۰ هزار دانش‌آموز از طرح قرآنی «شهید عاصمی»

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: حدود ۱۱۰ هزار دانش‌آموز دوره دوم دبستان یعنی سوم تا ششم ابتدایی تحت پوشش طرح روخوانی و روانخوانی قرآن کریم «شهید عاصمی» قرار گرفته‌ و از این طرح استقبال کرده‌اند.

اسماعیل اصغرزاده رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضویاسماعیل اصغرزاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص برنامه‌های قرآنی این اداره‌ برای دانش‌آموزان، اظهار کرد: طرح روخوانی و روانخوانی قرآن کریم که به‌نام «شهید عاصمی» مطرح است از سال‌های گذشته رواج داشته و امسال با وسعت و رونق بیشتری آغاز شده است و حدود 110 هزار دانش‌آموز دوره دوم دبستان یعنی سوم تا ششم ابتدایی تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند. 

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح اقدامات بسیاری از قبیل برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای سه هزار و 331 معلم انجام شده است که وظیفه آموزش و اجرای این طرح را برای 110هزار دانش‌آموز برعهده دارند. البته این کارگاه‌ها برای تعداد 10هزار و 500 معلم اجرا شده است که از این تعداد 8500 نفر در این طرح قبول شده و 3331 نفر از آن‌ها برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده و این طرح را آموزش می‌دهند. 

اصغرزاده بیان کرد: این طرح از طرح‌های افتخارآمیز برای استان خراسان رضوی است، زیرا در سال گذشته این طرح برای حدود 48هزار دانش‌آموزان برگزار شده و امسال رشد خوبی داشته است. طرح آموزشی سال گذشته در 13 اداره استان برگزار شد، امسال نیز به 45 اداره تعمیم یافته است. 

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی، در خصوص طرح «حافظ قرآن شو»، اظهار کرد: این طرح در قالب حفظ یک آیه از قرآن به صورت روزانه از کلاس‌های درسی آغاز شده و تا به امروز دانش‌آموزان سوره‌های بسیاری از جزء 30 را حفظ کرده‌اند. بیش از 40 هزار دانش‌آموز ابتدایی در این طرح شرکت کرده و با توجه به برنامه‌ریزی حفظ، این دانش‌آموزان تا پایان سال تحصیلی 1402-1403 حفظ کل جزء 30 را به اتمام می‌رسانند. همچنین در این طرح بیش از یک هزار معلم افتخار حضور دارند که با توجه به برنامه‌ریزی در دوره اول ابتدایی حفظ را از آخرین سوره جزء 30 یعنی سوره «ناس» آغاز کرده و همچنین دوره دوم ابتدایی حفظ را از اولین سوره جزء 30 یعنی سوره «نباء» آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha