توسعه امکانات اماکن زیارتی از اولویت‌های ستاد عتبات عالیات است
کد خبر: 4194107
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶

توسعه امکانات اماکن زیارتی از اولویت‌های ستاد عتبات عالیات است

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان گفت: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات مأموریت جهانی دارد و به دنبال به‌روزرسانی اماکن زیارتی و ایجاد امکانات اولیه و ثانویه رفاهی در این اماکن برای همه مسلمانان و شیعیان و ارادتمندان به ساحت اهل بیت(ع) است.

مجید دوهندو رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، مجید دوهندو، رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان امروز، 25 دی‌ماه در همایش «سفیران علوی» که ویژه بانوان مداح و سخنور در رشت برگزار شد، با اشاره به اثرگذاری بانوان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: بانوان در بخش‌های مختلف با مخاطبان گسترده ارتباط دارند و می‌توانند به معرفی اهداف و مأموریت‌های ستاد مردمی توسعه و بازسازی عتبات عالیات کمک کنند.

وی با بیان اینکه جامعه آنگونه که شایسته است با کارکرد ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات آشنایی ندارد، افزود: ستاد توسعه و بازسازی عتبات مردم پایه بوده و از محل نذورات مردمی مأموریت‌های خود را اجرایی می‌کند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان مأموریت‌های این ستاد را از اماکن متبرکه عراق تا بقیع دانست و تأکید کرد: سردار سلیمانی ستاد بازسازی عتبات عالیات را پایه گذاری کرد و امروز این ستاد مأموریت جهانی دارد و به دنبال به‌روزرسانی اماکن زیارتی و ایجاد امکانات اولیه و ثانویه رفاهی در این اماکن برای همه مسلمانان و شیعیان و ارادتمندان به ساحت اهل بیت(ع) است.

دوهندو، اوج خروجی برنامه‌های ستاد بازسازی را در ایام اربعین دانست و گفت: شاهد حضور بالغ بر 25 میلیون زائر در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا هستیم که نیازمند زیرساخت‌های زیارتی است.

وی میراث فرهنگی را حافظ شعائر ملی دانست و افزود: حفظ و حراست از شعائر اسلامی وظیفه مسلمانان است و جنبه مردمی دارد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان فعالیت‌های این ستاد را مصداق صدقه جاریه دانست و گفت: امیدواریم با کمک بانوان اثرگذار بتوانیم مأموریت‌های ستاد بازسازی را به مخاطبان معرفی کنیم.

انتهای پیام
captcha