برنامه «ده شب، ده مسجد» در سمنان برگزار می‌شود
کد خبر: 4194080
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
به مناسبت دهه فجر؛

برنامه «ده شب، ده مسجد» در سمنان برگزار می‌شود

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه برنامه «ده شب، ده مسجد» به عنوان برنامه محوری در دهه فجر است، گفت: برپایی میز خدمت با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در مساجد طبق برنامه مشخص صورت خواهد گرفت.

دهه فجر انقلاب اسلامی

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد امین حقیقت، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان امروز، 25 دی در نشست کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان با اشاره به اینکه مساجد از ابتدای اسلام جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند، اظهار کرد: مساجد محل اجتماع و محوریت برنامه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی در جامعه بوده که در این راستا نقش مؤثری در جریانات مادی و معنوی جامعه اسلامی داشته‌اند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان با تأکید بر اینکه مساجد به عنوان مرکز فرماندهی قرارگاه دینی در عرصه‌های مختلف بوده است، اظهار کرد: با توجه به پیشینه تاریخی مساجد وظیفه سنگین‌تری برای اعتلای جایگاه مسجد در جامعه بر دوش داریم که باید برای این امر مهم بیش از پیش تلاش شود.

به گفته وی، دهه فجر یکی از فرصتهایی است که با اجرای برنامه‌های مؤثر می‌توان به جایگاه مسجد توجه ویژه داشت زیرا مساجد خاستگاه انقلاب اسلامی بوده که این سنگر باید به طور مضاعف تقویت شود تا از انقلاب اسلامی حمایت شود.

حقیقت، با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های خوبی برای ایام دهه فجر در مساجد استان پیش‌بینی شده است، یادآور شد: برخی مساجد برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های شاخص در مساجد را داشته‌اند که امیدواریم با هماهنگی بیشتر بتوان برنامه منسجم‌تری برای جشن پیروزی انقلاب اسلامی برگزار کرد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با تأکید بر اینکه دستگاههای عضو کمیته تا پایان هفته برنامه‌های مربوطه را به دبیرخانه کمیته مساجد ارائه نمایند، متذکر شد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته برگزاری مسابقه بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط نوجوانان و جوانان، مسابقه قصه‌گویی و قصه‌سازی، مناظره و گفت‌وگو به همراه کرسی‌های آزاداندیشی در مساجد، مسابقه بیان خاطرات توسط پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برای نوجوانان و اجرای برنامه‌های خانواده محور در دستور کار است.

به گفته وی، اجرای پویش هر خانه یک پرچم همراه با انتشار در فضای مجازی، برگزاری مسابقات مجازی به همراه منبرهای کوتاه از دستاوردهای نظام، مسابقه نقاشی کودکانه و برگزاری برنامه هر مسجد یک خدمت مشخص به محله با همکاری کانون خادمیاران رضوی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در دهه فجر در استان سمنان است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه برنامه «ده شب، ده مسجد» به عنوان برنامه محوری در ایام الله دهه مبارک فجر است افزود: برپایی میز خدمت با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در مساجد طبق برنامه مشخص صورت خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام عباس خرمیان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز با اشاره به اهمیت اجرای برنامه‌های متنوع در دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: برنامه‌های جشن پیروزی انقلاب اسلامی باید دارای جذابیت بیشتری باشد تا مردم استقبال و حضور گسترده‌تری از این برنامه‌ها نمایند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه مساجد از ابتدای اسلام به عنوان مرکز اجتماع مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی بوده است، گفت: محتوای برنامه‌های مساجد بسیار تأثیرگذار است و برای محتوای فعالیت‌های مساجد برنامه‌ریزی بهتری صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha