پليس در خط مقدم کاهش آسيب‌های اجتماعی قرار دارد
کد خبر: 4193741
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹

پليس در خط مقدم کاهش آسيب‌های اجتماعی قرار دارد

استاندار کردستان با بيان اينکه انتظامی در مأموريت‌های گوناگون افتخار آفرينی می‌کند، گفت: پليس در خط مقدم کاهش آسيب‌های اجتماعی است.

نشست قرارگاه مقابله با سرقت

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان امروز شنبه ۲۳ دی‌ماه در سومین جلسه قرارگاه مقابله با سرقت استان که در محل سالن جلسات شهدای گمنام برگزار شد، با اشاره به گزارش‌هایی که در این جلسه توسط قرارگاه مقابله با سرقت و شورای مبارزه با مواد مخدر استان ارائه شد، پیشگیری از وقوع جرم را مهم‌ترین مؤلفه کاهش جرائم ذکر کرد‌.

وی با بیان اینکه در اماکن عمومی و خصوصی، نصب دوربین و تجهیزات مناسب زمینه کاهش سرقت را فراهم می‌کند، افزود: هرچند سارقان حرفه‌ای معمولا یک گام جلوتر هستند اما کنترل این مهم و  تدابیر لازم برای جلوگیری از وقوع سرقت در راستای آرامش و امنیت شهروندان ضروری است.

استاندار کردستان با تقدیر از شرکت توزیع نیروی برق استان برای اقدام خوب و کارآمدی که در زمینه تبدیل کابل‌های مسی به کابل‌های خود نگهدار انجام داده‌اند، بیان کرد: این کار زمینه سرقت را در عمل از بین برده و موجب شده بخشی از آمار سرقت کاهش یابد که قابل تحسین است.

وی با بیان اینکه کردستان، استان آخر کشور از نظر وقوع سرقت است، ادامه داد: مبارزه با سرقت از اولویت‌های اصلی پلیس و متولیان امر بوده و در همین راستا تدابیر لازم جهت پیشگیری از وقوع سرقت در زمینه‌های مختلف در استان باید اندیشیده شود هرچند آمار کاهشی به معنای رفع تکلیف نیست و این آمار محدود نیز، باید صفر شود.

زارعی‌کوشا در ادامه تجهیز و نصب دوربین در محورهای، شهری، روستایی و  مواصلاتی در زمینه پیشگیری از سرقت تابلو در راه‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی را نیازمند تدابیر ویژه برشمرد و اظهار کرد: همکاران در حوزه راهداری و دبیر قرارگاه مقابله با سرقت مکلف هستند همه دستگاه‌ها را به ارائه گزارش تفصیلی برای نتیجه مناسب و تحقق اهداف برتر در این زمینه، مجاب کنند.

وی با تأکید بر اینکه در کنار مقابله با سارقان، با مالخران اموال مسروقه نیز برخورد جدی شود، افزود: برخورد قاطعانه با افراد سارق و مالخر و دیگر مجرمانی که امنیت شهر و جامعه را هدف قرارداده‌اند در راستای کاهش انگیزه برای سرقت، با طرح و برنامه‌ریزی مناسب، انجام شود و  اقدامات لازم جهت مقابله با این افراد در دستور کار قرار گیرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه کمپ ماده ۱۶ تاثیر بسزایی در ساماندهی معتادین متجاهر دارد، بیان کرد: پرداخت مطالبات کمپ‌ها و تقویت اماکن نگهداری معتادان متجاهر با توجه به قرارگرفتن در فصل زمستان و نیاز به سرپناه، ضروری است.

وی در پایان با بيان اينکه نیروی انتظامی در مأموريت‌های گوناگون افتخارآفرينی می‌کند، گفت: پليس در خط مقدم کاهش آسيب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام
captcha