پایگاه قرآنی امام حسین(ع) در نیمروز افتتاح شد
کد خبر: 4193627
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

پایگاه قرآنی امام حسین(ع) در نیمروز افتتاح شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیمروز گفت: پایگاه قرآنی امام حسین(ع) در روستای الله آباد بخش مرکزی شهرستان نیمروز افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

پایگاه قرآنیمیلاد یزدان‌پناه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیمروز  روز گذشته، 22 دی‌ماه، در جریان افتتاح پایگاه قرآنی امام‌ حسین(ع) نیمروز در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: این پایگاه قرآنی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیمروز و با همیاری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سیستان‌و‌بلوچستان، در روستای الله آباد بخش مرکزی شهرستان نیمروز افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
 
وی با بیان اینکه این مراسم همراه با برپایی کرسی تلاوت قرآن به منظور یاد بود شهدای حادثه تروریستی کرمان است، افزود: در این مراسم معنوی مسئولان محلی از جمله فرماندار نیمروز، رؤسای ادارات، جمعی از فعالان و پیشکسوتان قرآنی حضور داشتند و کرسی تلاوت قرآن نیز با حضور حاج حسن جلالی‌نژاد از قاریان استان سیستان‌وبلوچستان برگزار شد.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیمروز ادامه داد: واژه پرمحتوای مهندسی فرهنگی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است مغفول مانده و باید مورد بررسی قرار بگیرد، بهترین مکان برای مهندسین فرهنگی، مساجد است که می‌توان در راستای ترویج فرهنگ از آن‌ها به خوبی استفاده کرد و شاهد شکوفایی استعداد‌های برتر بود.
 
یزدان‌پناه اضافه کرد: اولویت حوزه فرهنگ، تقویت مسجد است که در آن صورت افق روشن و امیدوارکننده‌ای در فرهنگ و هنر رقم خواهد خورد، در گام دوم نیز تربیت، محور مهم و تأثیرگذاری است و در این راستا تقویت پایگاه‌های فرهنگی و هنری اهمیت دارد و در برنامه‌های مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان‌وبلوچستان و به‌ویژه شهرستان نیمروز قرار دارد.
 
وی اظهار کرد: مسجد از صدر اسلام تاکنون جایگاه ویژه‌ای در تعلیم، تربیت و پرورش افراد داشته است و مسجد عامل مهم ترویج فرهنگ قرآنی است و قرآن نیز زمینه‌ساز بسط و گسترش فعالیت‌های مسجدی است که در این راستا تقویت آموزش قرآنی در مساجد مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.
 
انتهای پیام
captcha