برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در بیش از 10 مسجد ملایر
کد خبر: 4193456
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در بیش از 10 مسجد ملایر

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در بیش از 10 مسجد این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایرحجت‌الاسلام روح‌الله رستمی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب و مناسبت‌های این ماه اظهار کرد: یکی از برنامه‌های فرهنگی که همه ساله همزمان با ایام ماه مبارک رجب در سراسر کشور برگزار می‌شود مراسم معنوی اعتکاف است.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی حضور بیش از یک هزار معتکف در ملایر، مسجد امام جعفر صادق(ع) در خیابان اراک برای بانوان و مسجد رسول اعظم(ص) در کوی پلیس برای آقایان در نظر گرفته شده است. همچنین امسال قرار است اعتکاف دانش‌آموزی به‌صورت مجزا با همکاری آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان برگزار شود که طبق هماهنگی صورت گرفته مسجد نبی اکرم(ص) برای اعتکاف دانش‌آموزی و مسجد دانشگاه ملی ملایر برای اعتکاف دانشجویی در نظر گرفته شده است.

رستمی یادآور شد: تاکنون شش نقطه دیگر نیز در سطح شهرستان شامل مساجد شهری و روستایی برای برگزاری این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند و این احتمال وجود دارد که تعداد مساجد در شهرستان افزایش داشته باشد. زمان برگزاری اعتکاف از پنجم تا هفتم بهمن‌ماه سال جاری مصادف با 13، 14 و 15 ماه رجب است. ثبت‌نام از روز شنبه، 23 دی‌ماه شروع و تا 29 دی‌ماه ادامه دارد که علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به اداره تبلیغات اسلامی ملایر مراجعه کنند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان امسال باید کارت ورود به مسجد را دریافت و به همراه خود داشته باشند، افزود: سخنرانان در بین معتکفان حضور دارند و حلقه‌های معرفتی نیز در این ایام در مساجد برگزار می‌شود. مراسم ویژه شب شهادت حضرت زینب(س)، جهاد تبیین، پاسخ‌گویی به شبهات، محافل قرآنی، اعمال مخصوص اعتکاف، مداحی، مولودی خوانی و... برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: هزینه ثبت‌نام 400 هزار تومان تعیین شده که انتظار می‌رود خیرین، ادارات و نهادها نیز در بخشی از هزینه این مراسم معنوی سهیم باشند.

انتهای پیام
captcha