موضع ابوذرگونه توان مقابله با ناعدالتی رسانه‌ای را فراهم می‌کند
کد خبر: 4193428
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸

موضع ابوذرگونه توان مقابله با ناعدالتی رسانه‌ای را فراهم می‌کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر پیام ما در اعتراض به سلطه و ناحقی‌ها محتوای لازم را داشته باشد تمام فضای رسانه‌ای را در می‌نوردد، گفت: موضع ابوذرگونه ما توان مقابله با ناعدالتی رسانه‌ای را در دنیا به ما می‌بخشد و هم افزایی می‌کند.

محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظامبه گزارش ایکنا از همدان، محمد حسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز ۲۱ دی‌ماه در آئین اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر و گردهمایی اهالی رسانه استان همدان، اظهار کرد: امروز اهالی رسانه در یک نبرد نفس‌گیر با جریان سلطه قرار دارند، جو غالب رسانه‌ای جهان معطوف به جریان سلطه است و رد حضور جریان خبیث صهیونیستی در جوامع بین‌المللی مشاهده می‌شود.

وی افزود: جریانی که صاحب هزاران شبکه ماهواره‌ای در سطح جهان است و بیش از ۲۰۰ شبکه که بر کشور ما با زبان فارسی مشغول کار رسانه‌ای هستند را حمایت می‌کند؛ اما از طرفی جریان انقلابی با وضوح بیشتری نسبت به گذشته در حال فعالیت است. در ماجرای غزه که بیش از ۳ ماه است علاوه بر محیط فیزیکی که درگیر نبرد است، نبردی هم در محیط رسانه‌ای در دنیا ادامه دارد.

صفارهرندی با اشاره به اینکه جریان غالب رسانه در دنیا همراه با صهیونیست‌هاست، ابراز کرد: اما با این وجود عزت، استقلال و مظلومیت فلسطین حرف اول را می‌زند و این ناشی از خود پیام است. چرا که اگر پیامی به حق باشد می‌تواند فقدان پیام رسان‌ها را پوشش دهد.

وی با اشاره به انتخاب نام ابوذر برای این رویداد رسانه‌ای، بیان کرد: از فراز قرن‌های بسیاری که از آن زمان گذشته صدایی که به صورت رسا شنیده می‌شود صدای ابوذر است، کسی که به ربذه منطقه دوردستی تبعید شد تا صدا و اعتراض او شنیده نشود، این همایش صدای ما در قبال نظم غیر عادلانه جهانی است، ما تبعید شدگان به ربذه امروزه جهان هستیم.

صفارهرندی یادآور شد: اگر پیام ما در اعتراض به سلطه و ناحقی‌ها محتوای لازم را داشته باشد تمام فضای رسانه‌ای را در می‌نوردد. هر چند جریان سلطه به دنبال حذف این پیام‌هاست، همانطور که تصویر سردار سلیمانی را در فضای رسانه‌ای حذف می‌کنند اما پیام سردار سلیمانی قوی‌تر از پیام جریان سلطه در دنیا شنیده می‌شود و یارگیری می‌کند. موضع ابوذرگونه ما توان مقابله با این ناعدالتی رسانه‌ای را در دنیا به ما می‌بخشد و هم افزایی می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: همانطور که خداوند وعده کرده که در راه حق ملائکه را به کمک مؤمنان می‌فرستد، این وعده الهی در نبرد رسانه‌ای هم محقق می‌شود.

وی با اشاره به خصوصیات ابوذر به سخن امیرالمؤمنین(ع) در توصیف اولیا خدا اشاره کرد و گفت: کسانی هستند که به باطن دنیا می نگرند در صورتی که عامه مردم ظاهر آن را می‌بینند. درست است که محیط خبر محیط تعجیل است و باید با سرعت عمل کرد اما اگر نتیجه این سرعت این باشد که از دقت ما بکاهد و از حیقیت کم کند این خسارت است، اگر چنین باشد به ظواهری درگیر می‌شویم که ممکن است ناعادلانه قلم بزنیم چراکه قضاوت سطحی و ظاهری شدن، ما را از کشف حقیقت غافل می‌کند.

صفارهرندی ادامه داد: توقع نتیجه زودهنگام به ویژه در محیط فرهنگی منطقی نیست و باید به دستاوردها و نتایج دوردست نگاه کرد نه زودگذر. در دی‌ماه سال ۱۳۱۳ فرمان بی‌حجابی صادر شد و نزدیک به ۱۰۰ سال از این اقدام می‌گذرد و امروز برخی از مشکلات ناشی از این عمل و نتیجه آن اقدام خلاف عفت هستیم. لذا اثر بسیاری از اقدامات فرهنگی و حتی ضد فرهنگی را پس از یک دوره طولانی و یک قرن بعد می‌توان مشاهده کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای استقرار یک عادت چه عادت فرهنگی و ارزشی، چه عادت ضد فرهنگی باید بردباری داشت. در محیط جهانی با وجود محدودیت‌های مختلفی که کشور داشت، ما توانایی انتقال پیام خود را پیدا کردیم و این پیام در حال پیدا کردن یار است، حتی در بین افرادی با اعتقادات مخالف ما هستند. برای انتقال این پیام برای افرادی که پیرو انسانیت و شرافت و آزادی هستند باید تلاش کرد.

صفارهرندی با بیان اینکه سردار سلیمانی تأکید داشت که فرصت شنیدن حق را از افرادی که شاید ظواهر آنها شبیه ما نیست و آن را قبول نداریم نگیریم، بیان کرد رهبر انقلاب فرموندند دوقطبی‌های مذموم فرصت را برای فهم حقیقت از جامعه میگیرد. کلاهبرداری و دروغ‌های بزرگ هم در این فضا ایجاد می‌شود، لذا ایام انتخابات بهترین فرصت برای بیان آن است به طوری که در ایام انتخابات ریاست جمهوری بحث جداسازی پیاده‌روهای زنان و مردان مطرح شد و این دو قطبی‌های دروغ، ترفند تبلیغاتی است.

وی با تأکید بر اینکه اهالی رسانه می‌توانند جامعه را از فضاهای دروغ نجات دهند؛ گفت: مفروض ما این است که مشارکت اثرگذار و تعيين کننده‌ای در انتخابات پیش رو خواهیم داشت؛ اگر در هرجای دنیا میزان مشارکت تغییر کند و پایین بیاید مسئله ساز نیست اما برای کشور ما این موضوع آماج اتهامات می‌شود؛ به طور مثال انتخابات محلی در انگلیس با شرکت ۲۶ درصد انجام شد اما گفته نمی‌شود که انگلیسی‌ها از سیستم حاکم ابراز برائت کردند، اما در مورد جمهوری اسلامی اینگونه نیست اگر این آمار کاهش پیدا کند به معنای اعراض از نظام جمهوری اسلامی معنا می‌کنند. در کشورهای غربی مکرر انتخابات زیر ۵۰ درصد رقم می‌خورد اما در مورد آنها تحلیلی اینگونه ارائه نمی‌شود. 

صفارهرندی یادآور شد: به گفته رهبر معظم انقلاب شاید فردی نظام جمهوری اسلامی‌ و رهبری را هم قبول نداشته باشد اما اگر ایران را دوست دارد رأی ‌می‌دهد، چرا که دشمنان ما ایران را نشانه گرفته‌اند و این سخن از سوی افرادی که زاویه مخالف ایران دارند بارها بيان شده است. چرا که اگر جمهوری اسلامی را بخواهند بزنند ایران را نابود کرده‌اند، امروز ایران بند به جمهوری اسلامی است.

وی با بیلن اینکه بخش غالب مردم ما نه حزب الهی هستند و نه مخالف نظام اسلامی ابراز کرد: اغلب به دنبال منافع خود هستند، این بخش که گاهی صدای درست به او نمی‌رسد را اهالی رسانه باید پیام حق و درست را برسانند که منافع آنها هم در سایه امنیت این کشور مهیا می‌شود نه با به تباهی کشاندن همچون اغتشاشات سال گذشته.

صفارهرندی در پایلن گفت: این دوره از انتخابات محیطی مطبوع‌تر از گذشته دارد، افرادی که بهانه برای استنکاف سیاسی ندارند فرصت خوبی مهیا شده است و شورای نگهبان به دنبال پایین آوردن بهانه‌ها برای رد صلاحیت‌ها در چهارچوب قانون است.

انتهای پیام
captcha