آمادگی 450 مسجد البرز برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف
کد خبر: 4193211
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

آمادگی 450 مسجد البرز برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با پیش‌بینی برگزاری اعتکاف در 450 مسجد این استان، یکی از نکات قابل توجه امسال را توجه به اعتکاف‌های تخصصی دانشجویی و دانش‌آموزی و همچنین رونق بیشتر اعتکاف بانوان دانست.

حجت الاسلام مهدی ولائی برحق مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز

حجت‌الاسلام مهدی ولائی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با بیان اینکه در حال برنامه‌ریزی اجرای آیین اعتکاف در مساجد استان هستیم، گفت: کمیته اعتکاف استان تاکنون جلساتی تشکیل داده و در حال طراحی و ثبت‌نام مساجد به‌منظور اجرای آیین معنوی اعتکاف است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته در سراسر استان البرز 370 مسجد برای برگزاری آیین اعتکاف اعلام آمادگی کردند که این میزان از رشد قابل قبولی نسبت به سال‌های گذشته برخوردار بود.

این مسئول یکی از نکات قابل توجه امسال را توجه به اعتکاف‌های تخصصی دانشجویی و دانش‌آموزی و همچنین رونق بیشتر اعتکاف بانوان دانست و افزود: لینکی https://digiform.ir/w۹۰۷۵d۷۷۷ برای متولیان مساجد ارسال شده است که از آن طریق می‌توانند آمادگی خود را جهت برگزاری برنامه معنوی اعتکاف اعلام کنند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز درباره حمایت از مساجد مجری اعتکاف نیز بیان کرد: برگزاری اعتکاف یک آیین خودجوش و خودگردان است و بخشی از آن از آورده‌های معتکف تأمین می‌شود و بخشی نیز از محل نذورات مسجد است. 

وی تصریح کرد: ما به‌عنوان یک نهاد فرهنگی ممکن است در تأمین برخی از ارزاق با قیمت مصوب دولتی به مساجد کمک کنیم که این موضوع در دست پیگیری است و باید به ایام اعتکاف نزدیک‌تر شویم تا ببینیم بسته حمایتی ما چه خواهد بود، اما در بخش حمایت‌های نرم‌افزاری، برنامه‌هایی چون دعوت و اعزام مبلغ و سخنران در حال طراحی است.

ولائی‌برحق درباره هزینه اعتکاف امسال گفت: سازمان تبلیغات اسلامی بنا نیست هزینه‌ای را اعلام کند. هزینه اعتکاف به اقتضای شهرستان‌ها، مساجد و محلات ممکن است متفاوت باشد. مساجد اعتکاف خود را در سطوح مختلف برگزار می‌کنند، برخی از مساجد مراسم ویژه‌ای برای معتکفان در نظر می‌گیرند که به‌صورت طبیعی ممکن است هزینه بالاتری از معتکف مطالبه کنند، اما برخی مساجد تعداد معتکفان کمتری دارند و از سخنرانان بومی در مراسم خود بهره می‌گیرند که هزینه پایین‌تری برای معتکف خواهد داشت. 

انتهای پیام
captcha