برپایی مراسم اعتکاف در 129 مسجد خراسان‌شمالی
کد خبر: 4193198
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

برپایی مراسم اعتکاف در 129 مسجد خراسان‌شمالی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: اعتکاف رجبیه امسال در ۴۶ مسجد شهری و 83 مسجد روستایی در سطح استان برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خراسان‌‎شمالیحجت‌الاسلام ناصر هدایتی، معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خراسان‌‎شمالی در گفت وگو با ایکنا از خراسان شمالی اظهارکرد: ثبت‌نام اعتکاف امسال از 27 دی آغاز و تا 4 بهمن جاری با شعار «اعتکاف معنویت تمدن ساز» انجام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری اعتکاف در 13 مسجد شهری ویژه برادران و 31 مسجد شهری ویژه بانوان، یادآورشد: همه برادران بالای 13 سال می‌توانند از فرصت حضور در این آیین معنوی استفاده کنند.

هدایتی با اشاره به برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی، افزود: باهدف ترویج فرهنگ اعتکاف و معنویت، تعداد 12 مسجد در سطح استان ویژه اعتکاف دانش‌آموزی در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان اینکه امسال تمهیدات لازم برای اعتکاف دانشجویی فراهم‌شده است، افزود: تعداد چهار مسجد برای استفاده قشر دانشجویی نیز  پیش بینی‌شده است.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده‌شده برای مادران و فرزندان، تصریح کرد: برای فرزندان که وابسته مادران هستند و کنار آنان هستند امکانات لازم و برنامه‌های متنوعی در فضای چهار مسجد استان تدارک دیده‌ شده است تا مادران بتوانند به‌راحتی به دعا و راز و نیاز مشغول شوند.

وی بابیان اینکه زمان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف رجب، از پنجم تا هفتم بهمن سال جاری است، اضافه کرد: همراه‌ داشتن تلفن همراه و رایانه شخصی در مراسم معنوی اعتکاف ممنوع است.

هدایتی با بیان اینکه متقاضیان جهت ثبت‌نام در آیین اعتکاف می‌توانند به مساجد مراجعه کنند، افزود: اعتکاف رجبیه امسال در 129 مسجد استان شامل ۴۶ مسجد شهری و 83 مسجد روستایی در سطح استان برپا می‌شود.

انتهای پیام
captcha