مکتب حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای بانوان شاغل است
کد خبر: 4192913
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی:

مکتب حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای بانوان شاغل است

فهیمه زنگویی گفت: بانوان شاغل برای حضور در اجتماع باید از مکتب حضرت فاطمه زهرا(س) الگو بگیرند که جامع‌ترین و کامل‌ترین الگوست.

فهیمه زنگویی،مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، فهیمه زنگویی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی در آیین تجلیل از بانوان شاغل در صنعت آب و برق این استان گفت: الگوبرداری از حضرت فاطمه زهرا(س) افتخاری برای بانوان است و باید همواره این الگو معرفی شود.

وی با بیان اینکه مهمترین شاخصه حضرت فاطمه زهرا(س) تمشیت اهل خانه بود که نمونه بارز آن در همسرداری و تربیت فرزندان است و اکنون این وجهه شخصیتی الگوی بانوان ایرانی است، ادامه داد: وجهه اجتماعی حضرت فاطمه زهرا(س) نیز شاخص بوده که بروز آن در جامعه کنونی می‌تواند زنان مسلمان را از الگوهای غربی بی‌نیاز کند. ایشان به‌عنوان مفسر قرآن و محدث در جامعه آن زمان شناخته شده بود و حضور سیاسی حضرت هم به وضوح احساس می‌شد.

مديرکل دفتر بانوان استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: بصیرت از دیگر خصوصیات بارز حضرت فاطمه زهرا(س) است که بر هیچ‌کس پوشیده نیست. ایشان در جامعه آن زمان صاحب بنگاه اقتصادی و پول‌ساز فدک بود، لذا امروز بانوان شاغل در ادارات در اجتماع حضور دارند و باید برای حل تعارضات شغلی از حضرت فاطمه زهرا(س) الگو بگیرند.

زنگویی تأکید کرد: باید مراقبت بود که در ارتباط اجتماعی، زنان دچار غرب‌زدگی نشوند و امید است شمار مدیران زن افزایش یابد و با مکتب حضرت زهرا(س) در جامعه ظاهر شوند.

انتهای پیام
captcha