از نخستین پاسخ حزب‌الله به ترور العاروری تا حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان + فیلم
کد خبر: 4192356
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

از نخستین پاسخ حزب‌الله به ترور العاروری تا حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان + فیلم

حزب الله لبنان در نخستین پاسخ به ترور نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در بیروت، صبح امروز 62 راکت به سمت یک پایگاه مراقبت پرواز در شمال اسرائیل شلیک کرد در عین حال ارتش رژیم صهیونیستی مناطقی را در جنوب لبنان هدف حملات هوایی و توپخانه ای قرار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، در پی شلیک ده‌ها راکت از جنوب لبنان به سمت سرزمین‌های اشغالی، آژیرهای خطر در 94 شهر و شهرک در مناطق شمال اسرائیل به صدا درآمد.

کانال 12 اسرائیل اعلام کرد که صبح امروز، 16 دی، 94 شهر و شهرک از جمله صفد و کرمئیل در جلیل شاهد به صدا درآمد آژیر خطر بود.

این در حالی است که دست‌کم 32 موشک و راکت از جنوب لبنان به سمت اسرائیل شلیک شد.

خبرنگار الجزیره با اعلام این خبر افزود که 6 موشک «کورنت» از لبنان شلیک شده است. همزمان این رسانه افزود که توپخانه‌های ارتش اسرائیل مناطق پراکنده در جنوب لبنان را بمباران کردند.

بنابر اعلام حزب الله، این نخستین پاسخ به جنایت ترور صالح العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی حماس و همراهان او بود

حزب الله توضیح داد که پایگاه میرون، تنها مرکز مدیریت و نظارت و کنترل پرواز در شمال سرزمین‌های اشغالی است که جایگزین اصلی ندارد.

المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از لحظاتی پیش از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در سرزمین‌های شمالی فلسطین اشغالی خبر دادند.

همچنین بر اساس گزارش المیادین، تعداد زیادی از موشک‌های حزب‌الله لبنان به سمت مناطق الجلیل شمالی شلیک شده، ولی آژیر خطر در تمامی مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی به گوش می‌رسد.

المیادین تعداد این موشک‌ها را بالغ بر ۲۰ موشک ارزیابی کرده است. رسانه‌های صهیونیستی گزارش می‌دهند که تعدادی از این موشک‌ها در منطقه میرون واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی و در نزدیکی یک مرکز حساس نظامی فرود آمده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، حزب الله لبنان تلاش کرده یک پایگاه جاسوسی در مناطق کوهستانی میرون را با پهپادهای خود هدف قرار دهد.

حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان + فیلم

العالم همچنین از جنوب لبنان گزارش داد که رژیم صهیونیستی نیز حملات توپخانه‌ای ضد مواضعی در جنوب لبنان را آغاز کرده و حمله گسترده هواپیماهای جنگی در این مناطق افزایش پیدا کرده است.

در پی این حمله ارتش رژیم صهیونسیتی همچنین تعداد بیشتری از مسیرهای مواصلاتی منتهی به سرزمین‌های شمالی را مسدود کرد.

بنابر گزارش رسانه‌های عربی، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چند شهرک مرزی در جنوب لبنان را بمباران کردند.

از سوی دیگر خبرگزاری شهاب گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی شهرک الخیام در جنوب لبنان را گلوله باران کرد.

بنابر این گزارش، توپخانه رژیم صهیونیستی همچنین اطراف شهرک‌های حولا، میس الجبل و منطقه وادی السلوقی در جنوب لبنان را گلوله باران کرد.

در همین حال الجزیره گزارش داد که یک پهپاد اسرائیلی شهرک یارون در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

صالح العاروری در حمله پهپادی اسرائیل در جنوب بیروت در هفته گذشته به شهادت رسید.

العاروری و همراهانش پنجشنبه در بیروت با حضور هزاران نفر تشییع و در مقبره الشهداء به خاک سپرده شدند.

انتهای پیام
captcha