جشنواره‌ قرآن و عترت «نور‌الثقلین» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4192272
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶

جشنواره‌ قرآن و عترت «نور‌الثقلین» در یزد برگزار می‌شود

دومین جشنواره‌ قرآن و عترت «نور‌الثقلین» ویژه طلاب و دانشجویان زن سراسر کشور در سه مرحله به همت کانون قرآن و عترت حوزه علمیه حضرت زینب(س) یزد برگزار می‌شود.

جشنواره‌ قرآن و عترت «نور‌الثقلین» در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، دومین جشنواره‌ قرآن و عترت «نور‌الثقلین» ویژه طلاب و دانشجویان زن سراسر کشور به همت کانون قرآن و عترت حوزه علمیه حضرت زینب(س) یزد برگزار می‌شود.

این جشنواره در رشته‌های حفظ سور منتخب، تفسیر سوره مبارکه واقعه، شرح زیارت جامعه کبیره و مقاله‌نویسی در سه مرحله برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پیام به @Nazari73 در پیامرسان ایتا نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. 

برای رشته «حفظ سور منتخب» در مرحله اول سوره فتح، مرحله دوم سوره احقاف و مرحله سوم سوره محمد و در رشته «تفسیر سوره مبارکه واقعه» برای مرحله اول تفسیر نور و المیزان، مرحله دوم تفسیر تسنیم و مرحله سوم تفسیر تسنیم در نظر گرفته شده است. همچنین علاقه‌مندان در رشته «شرح زیارت جامعه کبیره» در مسابقه گزیده‌ای از کتاب «ادب فنای مقربان» نوشته آیت‌الله جوادی آملی شرکت می‌کنند.

این جشنواره در رشته «مقاله‌نویسی» با موضوعات مفهوم شناسی واژگان قرآنی، نقد و بررسی تفاسیر قرآن، اعجاز علمی و ادبی قرآن کریم، بررسی روش‌های تفسیری قرآن کریم برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان در مرحله اول ارائه مقدمه؛ تبیین و ساختار، در مرحله دوم ارائه متن مقاله و مرحله سوم ارائه چکیده؛ نتیجه؛ فهرست منابع را تهیه و برای جشنواره ارسال می‌کنند.

تمامی طلاب و دانشجویان خواهر سراسر کشور می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. زمان برگزاری مرحله اول جشنواره نیز 14 بهمن‌ماه، مرحله دوم 14 اسفندماه و مرحله سوم 14 فروردین ماه اعلام شده است.

انتهای پیام
captcha